سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس نباید عامل تنش در کشور باشد

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است که مجلس باید به انسجام در کشور کمک کند و این بدین معنی است که مجلس نباید عاملی برای تنش در کشور باشد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اولویتهای مجلس دهم گفت: اگر فرآیند پساتحریم و برجام به اشکال کنونی در مجلس دهم پیگیری شود بدون شک تمرکز مجلس در حوزه توسعه و رشد اقتصادی برای کمک به دولت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مجلس آینده باید بکوشد تا با ریل گذاری مناسب به برنامه‌های اقتصادی دولت در زمینه فرصت‌های سرمایه گذاری، سهم‌بری از بازارهای بیرونی، تمرکز بر فناوری‌های نوین ، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای رشد پایدار کمک کند.

جلیلی با بیان اینکه بدون شک رویکرد مجلس دهم به مباحث اقتصادی بیشتر خواهد بود، متذکر شد: در کنار مسائل اقتصادی، مجلس دهم به مسائل سیاست خارجی پسابرجام هم توجه خواهد کرد چرا که تجارب تاریخی، این مسئله را اثبات می کند که شرایط پس از برجام نیازمند رصد جدی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد:  همچنین معتقدم همانطور که ما در تعامل با نظام بین‌الملل برای بهره گیری از فرصت‌ها برنامه‌ریزی می کنیم باید برنامه ای برای پیشگیری از ضربات سیاسی از سوی کشورهای فرصت‌طلب در منطقه داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه باید در مسائل داخلی رشد اقتصادی و کمک به رفاه  عمومی را پیگیری کنیم ، تصریح کرد: امروز به شدت به حرکت و توسعه اقتصادی در کشور نیاز داریم تا از طریق قدرت اقتصادی با نوسانات آینده مبارزه کنیم. بنابراین بنده معتقدم مجلس آینده باید به دو موضوع مسائل اقتصادی و مسائل بین‌المللی توجه بیشتری داشته باشد.

جلیلی با اشاره به وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس باید به ایجاد انسجام در کشور کمک کند و این بدین معنی است که مجلس نباید عاملی برای تنش در کشور باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم مجلس دهم نباید درگیر اقدامات و فعالیت هایی شود که هیچ ارزش افزوده‌ای در حوزه سیاسی ، اقتصادی،‌فرهنگی و اجتماعی ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/



برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، جلیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.