سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

ایجاد هنرستان هوانوردی در فرودگاه بین المللی

مدیر کل فرودگاه های استان از ایجاد هنرستان هوانوردی در سایت قدیم فرودگاه بیرجند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ سلامی با بیان اینکه گام های اولیه برای فعالیت آموزشگاه خلبانی در فرودگاه با استفاده از یک فروند هواپیمایی فوق سبک برای پرورش متخصصان این صنعت در استان برداشته شده ، گفت: این هنرستان از مهرماه آینده هنرجو می پذیرد.

وی افزود: با توجه به نیاز استان این آموزشگاه می تواند در آینده ای نزدیک به یک آموزشگاه بزرگ در شرق کشور و ایرتاکسی و ایرلاین توسعه یابد که در نهایت سبب توسعه استان می شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه خراسان جنوبی به‌عنوان بیست و یکمین ایستگاه حج تمتع در کشور به تصویب رسیده گفت: پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی افزایش می‌یابد.

مدیر کل فرودگاه های استان اظهار کرد: منطقه‌ای قابل توسعه است، که به فرودگاه‌ها آن رسیدگی بیشتری شود وهیچ منطقه‌ای قابل توسعه نخواهد بود مگر اینکه حمل و نقل آن درست باشد.

سلامی خاطرنشان کرد : از جمله اقدامات اخیر، تصویب طرح توسعه ترمینال فرودگاه ،که فضای فعلی آن 1600مترمربع است وبااحداث توسعه جدید به 5 هزار مترمربع افزایش می یابد ، که اعتبار اولیه آن 600 میلیون تومان ، و ساخت آن نیز 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: نصب دستگاه ناوبری‌، نصب کنسول‌ها (میزکار دستگاه‌های ارتباطی) که اعتبار خارجی آن 5 میلیون بوده از محل اعتبارات داخلی تأمین شده وبه یک سوم کاهش یافته ،عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پروازهای چارتری نیز در دستور کار است ،گفت : سامانه اطلاعات پرواز راه اندازی شده ومسافران اطلاعاتی نظیر نشستن هواپیما و بازشدن کانتر برای دریافت کارت پرواز و همچنین ساعت پرواز وتأخیر ورودی یا خروجی از طریق مانیتورها دریافت کنند .

مدیر کل فرودگاه ها گفت: برای افزایش پروازها 3 راهکار وجود دارد از جمله راه‌اندازی چارتری در استان, راه‌اندازی هواپیمای ایرلاین در استان که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و خرید هواپیما و سپردن آن به دست شرکت‌های هواپیمایی تا در استان فعالیت کند.

سلامی با اشاره به اینکه ساختمان حفاظت سپاه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در حال ساخته شدن است افزود :از دیگر اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بیرجند به روز رسانی تجهیزات برق و تیم‌های ناوبری، بازسازی سایت‌های ناوبری و گاز رسانی است.

وی اظهار کرد : استان ما در نوبت دریافت گواهینامه فرودگاهی یعنی سندی که نشانه سطح بالایی از ایمنی و خدمات در فرودگاه است، قرار گرفته که پس از بازدیدهای نهایی ،در سال آینده گواهینامه را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.