سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذین به باشگاه خبرنگاران خبرداد

بررسی پرونده داروهای قاچاق به کمیسیون اصل نود رسید

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی پرونده‌های داروهای قاچاق و سو استفاده برخی شرکت‌های داخلی در مجلس خبر داد.

حسین آذین نماینده انار و رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی پرونده داروهای قاچاق در کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد.

وی تصریح کرد: جلساتی را تاکنون با حضور سازمان دارو و غذا، سازمان بازرسی و دیگر سازمانهای مرتبط به منظور بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و تهیه گزارش جامع برگزار شده است.

آذین با بیان اینکه این گزارش جامع در اوایل سال 95 آماده می‌‌شود، گفت: مسلما تهیه و ارائه گزارش داروهای قاچاق در مجلس نهم انجام می‌شود اما به دلیل وجود لوایح و طرح‌های متعددی که در دستور کار مجلس قرار دارد، قرائت آن احتمالا به مجلس دهم موکول خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف قاچاق دارو مهمترین رکن این گزارش است، افزود: برخی شرکت‌ها با سو استفاده از نام و امتیازات شرکت‌های دانش‌بنیان، داروهای وارداتی را با ایجاد تغییراتی جزئی به نام داروهای ایرانی و داخلی وارد بازار می‌کنند.

نماینده انار و رفسنجان در ادامه تاکید کرد: اکنون سازمان دارو و غذا در حال طراحی برچسبی با نام اصالت است تا مسیر دارو کاملا مشخص شده و قابل پیگیری باشد.

آذین همچنین خاطرنشان کرد: باید روند تولید دارو در کشور کاملا شفاف شود تا داروهای وارداتی با استفاده از امتیازات خاص شرکت‌های دانش‌بنیان به نام تولیدی داخلی وارد بازار نشوند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.