سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بیشتر متکدیان اعتیاد دارند

مدیر واحد اجرائیات شهرداری کرمان با بیان این که اکثر متکدیان معتاد هستند تصریح کرد: اگر با تکدیگری در سطح شهر مبارزه نشود این معضل اجتماعی به سمت ایجاد باند و ساختار تشکیلاتی می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا نارویی فرهنگ سازی را در جلوگیری از گداپروری موثر دانست و افزود: در راستای مبارزه با تکدیگری و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و روابط عمومی شهرداری کرمان، چندین بنر در چند نقطه شهر کرمان نصب شده است.

وی با اشاره به ماده712 قانون مجازات اسلامی افزود: بر اساس این ماده قانونی، هر فرد که تکدی و کلاشی را شغل خود قرار داده و از آن طریق امرار معاش کند، به مجازات حبس و مصادره اموال محکوم می‌شود.

مدیر واحد اجرائیات شهرداری کرمان نقش شهروندان در حذف تکدیگری از اجتماع را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: اگر شهروندان به جای کمک به متکدیان سطح شهر، به مراکز خیریه کمک کرده و از طریق آن‌ها در رفع فقر و بیکاری جامعه نقش ایفا کنند، شهر بدون متکدی شکل می‌گیرد.

نارویی با بیان این که فقر و اعتیاد باعث می‌شود فرد به تکدیگری روی آورد گفت: اکثر متکدیان به صورت خانوادگی اعتیاد دارند و بازتوانی آن ها به همراه آموزش و اشتغال، به حذف معضل تکدیگری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه جمع‌آوری، نگهداری، ترک اعتیاد، آموزش و بازگشت به جامعه برای نهادهای مسئول زیاد است و تشکل‌های مردمی می‌توانند در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: متکدیان ، اعتیاد ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.