سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای دریاچه ارومیه نیازمند تجارب صاحبان فن و سرمایه بین‌المللی است

دبیر ستاد توسعه محیط زیست، آب،‌ فرسایش، خشکسالی معاونت علمی از آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه و استفاده از فناوری‌های رادار قابل نفوذ برای احیای این دریاچه خبر داد.

بهرامی دبیر ستاد توسعه محیط زیست، آب، فرسایش و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای تعامل و همکاری با ستاد احیای دریاچه ارومیه اقدامات ستاد توسعه آب برای استفاده از فناوری‌‌های رادار قابل نفوذ در زمین نسبت به شناسایی سفره‌های آب شور بررسی شد که توسعه این فناوری می‌تواند در دستور کار ستاد توسعه آب، فرسایش و خشکسالی معاونت علمی و فناوری محیط زیست قرار گیرد تا از مزایای چنین فناوری برای تجزیه و تحلیل زمین استفاده شود.

وی با اشاره به انتقال آب خزر برای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: انتقال آب خزر به هیچ عنوان مورد تایید و از برنامه‌های این ستاد نبوده و دیدگاه‌های ستاد توسعه فناوری آب با ستاد احیا کاملا منطبق است. 

وی ادامه داد: احیای سریع دریاچه ارومیه نیازمند استفاده از فناوری‌های خاص و استفاده از تجارب و مشارکت صاحبان فن و سرمایه بین‌المللی است. 

بهرامی عنوان کرد: چنانچه مسئله این باشد که به هر قیمتی آب دریاچه ارومیه احیا شود می‌توان با استفاده از امکانات و اقدامات لازم با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه این مسئله حل شود.

وی خاطر نشان کرد: این ستاد با همکاری و رهنمودهای معاونت علمی نسبت به همکاری و هم‌افزایی برای توسعه فناوری‌های آب اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.