سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ساماندهی خانوارهای عشایری در اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پایاب سد خدآفرین ۴ هزار خانوار عشایری در قالب ۲۰۰ قشلاق اردبیل ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ قادر هنرمند در جلسه بررسی ساماندهی عشایر استان اردبیل اظهار داشت: پروژه پایان سد خداآفرین که توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اجرا می‌شود زمینه‌ساز ساماندهی 4 هزار خانوار عشایری در قالب 200 قشلاق اردبیل می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: این امر زمینه‌ساز کاهش مهاجرت و ایجاد درآمد پایدار برای اهالی ساکن در این مناطق می‌شود که به واسطه این امر می‌توانیم توسعه و رونق تولیدات این قشر را در سطح منطقه شاهد بوده و از بسیاری از مشکلات در حوزه مهاجرت و اشتغال این افراد بکاهیم.

این هنرمند با اشاره به مزایای عضویت در کمیته کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری تصریح کرد: این امر سبب افزایش شاخص‌های برخورداری جمعیت عشایر استان از خدمات و زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی و سایر حوزه‌های می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها گسترده عشایر استان اردبیل بیان کرد: عشایر نقش و تاثیر بسزایی در تامین فراورده‌های گوشتی، لبنی، کشاورزی و صنایع دستی دارند و برای تداوم این فعالیت‌ها باید تلاش کنیم تا با افزایش تعامل و مشارکت‌ها زمینه برخورداری آنها را از امکانات و زیرساخت‌های هر چه بیشتر فراهم آوریم که در این راستا تلاش همه‌جانبه در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.