سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

استان یزد قطب پرورش اسب اصیل عرب

استان یزدبه عنوان اولین قطب پرورش اسب عرب مطرح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ازیزد؛ نادر سلیم روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: استان یزد مقام اول را در پرورش و نگهداری اسب عرب و همچنین مقام اول در باشگاه داری در کشور را داراست و از این رو علاقه وافر و توجه خاصی به پرورش اسب در این استان وجود دارد و در حال حاضر از ۶۰۰۰ اسب اصیل عرب در کشور بیش از ۴۰۰۰ راس آن در استان وجود دارد.

وی افزود: پرورش اسب در استان از سال ۱۳۷۱با ورود اولین اسب‌های عرب به استان و تکثیر آن‌ها شروع شد و سپس با واردات از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر امروز یزد به عنوان اولین قطب پرورش اسب بخصوص اسب عرب مطرح شده است ودر تمامی شهرستان‌های استان در حال توسعه است.

سلیم این صنعت را اشتغال زا دانست و گفت: صنعت پرورش اسب شامل برنامه‌های ورزشی، گردشگری، جذب توریسم و همچنین در زمینه برگزاری جشنواره‌های زیبایی و مسابقات در اشتغال زایی استان نقش بسزایی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان از وجود ۲۱۵ باشگاه پرورش و نگهداری اسب در استان خبر داد و گفت براساس تعریف کانون اسب عرب کشور مکان‌هایی که بیش از ۵ اسب نگهداری شوند به عنوان باشگاه معرفی خواهند شد.

یزد با داشتن ۵۰ باشگاه دارای مجوز و ۱۶۵ باشگاه در حال گرفتن مجوز، حایز مقام اول در کشور است که این نشان علاقه مردم یزد به اسب و صنعت پرورش اسب می‌باشد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: استان یزد ، قطب ، پرورش ، اسب ، عرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.