سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

احداث مراکز درمان سرطان از اولویت های این سازمان است

قائم مقام سازمان اوقاف وامورخیریه کشور، احداث مراکز درمان سرطان را از اولویت های این سازمان برشمرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛عبدالرضا عابد در دیدار با استاندار قزوین گفت: موقوفاتی داریم که در آن نیت واقفان ساخت مراکز درمان سرطان است و در این رابطه تاکنون شاهد راه اندازی بیمارستان هایی در چند استان بوده ایم.

وی گفت: با رویکرد یاد شده تاکنون چهار بیمارستان در استان های فارس،مرکزی،تهران و اصفهان تاسیس شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به ظرفیت قزوین در حوزه مشارکت در امور وقف، اظهار کرد: این استان ظرفیت تاسیس مراکز درمانی و بیمارستانی از طریق وقف را دارا است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون اوراق وقف، گفت: این قانون از اهمیت بالایی برای تقویت فرهنگ وقف برخوردار است.

قائم مقام سازمان اوقاف وامورخیریه افزود: با این قانون، وقف دیگر به متمکنین و ثروتمندان منحصر نیست و سایر مردم نیز در آن امکان مشارکت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: با اجرای این قانون برای مردم و خیرین امکان سهیم شدن در سنت پسندیده وقف با مبالغ اندک فراهم می شود و در این روش مردم در قالب قرارداد صلح، وجوه مورد نظر خود را به سازمان اوقاف می دهند و این سازمان این وجوده را به ساخت پروژه های عام المنفعه اختصاص می دهد.

این مسئول اضافه کرد: در صورت گسترش و ترویج این روش می توان همه ساله در نقاط مختلف کشور و با توجه به نیاز هر منطقه اقدام به احداث پروژه های عام المنفعه نظیر بیمارستان، درمانگاه، دارالایتام، آسایشگاه، مراکز علمی و آموزشی نمود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر تقویت فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیاری با بذل جان و مال خود در راه دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی دفاع کردند و اکنون زمان ادای دین به این جانفشانی هاست و می توان با با وقف برای تاسیس مراکز جامع سرطان و بیماریهای روان گوشه ای از این ایثارگری ها را جبران کرد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بر تلاش برای کاهش کاغذبازی در ادارات تاکید کرد و گفت: باید از بوروکراسی های اداری صرف نظر کرد تا به اهداف خود در تاسیس نهادهای عالم المنفعه دست یابیم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: احداث ، درمان ، سرطان ، سازمان ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.