سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ارزش سهام در اروپا با سقوط 4 درصدی بهای نفت

بازار سهام اروپا روز دوشنبه در پی سقوط 4 درصدی بهای نفت با افت روبرو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در بورس اروپا شاخص «اف تی ای یو تری» (FTEU3) که از ابتدای سال جاری میلادی نخستین رشد هفتگی خود را با 3 درصد افزایش، روز جمعه تجربه کرد، در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه با کاهش 0.8 درصدی روبرو شد. بهای نفت خام نیز با 4 درصد کاهش سبب شدت گرفتن نگرانی‌ها از اشباع شدن بازار و کاهش شدید سود اقتصادی ناشی از فروش آن شده است. با این حال، بهای طلای سیاه روز جمعه به دنبال افزایش تقاضا بر اثر افت دما در نیمکره شمالی با 10 درصد صعود روبرو بود.

با حفظ بهای بیش از 30 دلار برای هر بشکه نفت، ارزش سهام در بازار جهانی در هفته گذشته همچنان بالاتر از پایین‌ترین حد آن در چند ساله اخیر ماند. رسیک گریزی به همراه کاهش رشد اقتصاد جهانی از جمله اقتصاد کشور چین و همچنین افت بهای نفت به پایین‌ترین حد در 13 سال گذشته، بازار جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

نابسامانی بازار سبب شده است موسسه‌ها و تشکیلات مالی جلساتی در این خصوص تشکیل دهند. جلسه «فدرال رزرو» آمریکا روز سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل خواهد شد و سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن 28-29 ژانویه (8 و 9 بهمن) گردهم خواهند آمد. هفته گذشته بانک مرکزی اروپا اعلام کرد می‌تواند محرک‌های مالی بیشتری وارد بازار کند. این موضوع امیدها را برای اینکه بانک‌های دیگر نیز سیاست مشابهی را در پیش بگیرند افزایش داده است.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.