سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سرعت رشد سرطان در ایران بالاست

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز مهر رضوی گفت: متاسفانه سرعت رشد سرطان در ایران بالاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر سعید هاشم‌زاده اظهار کرد: مرکز مهر رضوی در مهرماه گذشته افتتاح شد و در آن مسائلی از قبیل پیشگیری، غربال‌گری، تشخیص، درمان و نیز پیگیری بیماران و پژوهش درباره‌ سرطان دنبال می‌شود.

وی افزود: آمار ابتلا به سرطان در کشور ما به طور کلی نسبت به سایر کشورها بالا نیست، ولی سرعت رشد و فزایندگی آن بالا بوده و قابل تأمل است.

دکتر هاشم‌زاده گفت: در این مدت دو هزار و 642 سرویس به 516 نفر مراجعه‌کننده ارائه شد که از این تعداد شش نفر به سرطان مبتلا بوده و از این امر اطلاع نداشتند و برای آن‌ها 26 کمیسیون پزشکی تشکیل شد.

وی ادامه داد: فضاهای مناسبی برای هنردرمانی در این مرکز تعبیه شده بود و در اقدام جدید امکانات ورزشی متناسب با بیماران سرطانی فراهم شده است تا از طریق حرکات ورزشی و ایجاد شور و نشاط در میان بیماران، امید به زندگی را در آن‌ها افزایش دهیم و به روند درمان کمک کنیم.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی با اشاره به کسب گواهینامه‌ اعتباربخشی ACI کانادا توسط بیمارستان رضوی، گفت: یکی از پایه‌های استانداردهای بین‌المللی تعامل مراکز درمانی با جامعه بوده و در بیمارستان رضوی نیز تأکید بر این امر وجود دارد.

گفتنی است مدیرعامل بیمارستان رضوی در پایان از تکمیل بخش‌های این مرکز تخصصی در بهار سال 95 و هم‌زمان با کنگره‌ بین‌المللی سرطان رضوی خبر داد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: رشد ، سرطان ، ایران ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.