سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

غفلت مسئولان از مسائل اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: متاسفانه مسئولین از آسیب های اجتماعی طی سال های گذشته غافل شدند در حالی که خطر آسیب های اجتماعی فراگیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکا اسدی امروز در جلسه بررسی و تنظیم طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین شهر کرمان که به منظور نجات بخشی ساکنین حاشیه نشین برگزار شد، افزود: در جلسات متعددی که در این راستا برگزار شد مباحث نظری و عملی و راه حل های مختلفی ارائه شد که نیازمند هماهنگی می باشد.

وی بحث حاشیه نشینی را مهمترین معضل و مشکل کرمان عنوان کرد و افزود: هم اکنون 18 میلیون نفر در سراسر کشور در حاشیه شهرها مستقر هستند که بیشترین آمار آسیب های اجتماعی از این حاشیه هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده طی سال های گذشته در بحث کاهش آسیب های اجتماعی، یادآور شد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری، فرمانداری، سمن ها و نهادهای مردم نهاد اقداماتی در این حوزه انجام داده اند که نیازمند ساماندهی است.

ذکااسدی با تاکید بر توجه مسئولین کشوری بر مبحث آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: موضوعاتی که دارای کمیت هستند همچون بحث آب در یک یا دو جلسه حل و فصل نشد لذا موضوعات دارای کیفیت همچون مباحث اجتماعی نیز نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین و برگزاری جلسات متعددی است.

وی بر شناسایی مناطق آلوده، آمارگیری دقیق از وضعیت حاضر در حاشیه شهر و شناسایی افراد سالم و ناسالم در مرحله اول تاکید کرد و گفت: باید برای هر یک از آنها نیز راهکارهای اجرایی ارائه شود و وظیفه دستگاه ها و نهادهای مردم نهاد تبیین و مشخص شود.

دبیر شورای تامین استان کرمان افزود: در گذشته افراد آسیب دیده پس از شناسایی و درمان در مراکز (کا.تی.تی) در جامعه رها می شدند در حالیکه باید چرخه کامل از جمله شناسایی، درمان، اسکان و اشتغالزایی مدنظر قرار گیرد.

ذکااسدی یادآور شد: باید برای افرادی که در معرض آسیب هستند، راهکارهایی ارائه شود تا بتوان با ایجاد مشوق هایی از آسیب های اجتماعی کاسته شود لذا طرح کاهش آسیب های اجتماعی به زودی آماده خواهد شد و پس از ارائه آن در جلسات بعدی می توان نظرات و پیشنهادات را اعمال نموده و این طرح را به صورت منسجم و هماهنگ اجرا کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: غفلت ، مسئولان ، اجتماعی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.