سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کاظمینی:

ضرورت ایجاد آرشیوی از اسناد شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی/ جبهه ارامنه در سوریه با داعش مبارزه می‌کنند

فرمانده سپاه تهران گفت: سیصد و هفتاد شش نفر از جانبازان، شهدا و آزادگان دفاع مقدس از سایر ادیان توحیدی هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران در نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی که در پادگان ولیعصر سپاه تهران برگزار شد، گفت: همه پیروان ادیان الهی در نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی زندگی می‌کنند و نظام ما در قبال آنها وظایفی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند، اسلام علیه ادیان دیگر نیست، بلکه علیه سلطه و زور است. همه ادیان الهی حول محور و اهداف مشترکی به وجود آمده‌اند و آن توحید است. بالغ بر 370 نفر از جانبازان، شهدا و آزادگان ما از پیروان ادیان توحیدی هستند قرآن کریم نیز در آیه 111 سوره توبه بهشت را برای مجاهدان بشارت داده است، و این موضوعی است که در دیگر کتب آسمانی به چشم می‌خورد.

فرمانده سپاه تهران اظهار داشت: امیدواریم روح مطهر همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرین رحمت باشد. ما در سال 93 تصمیم گرفتیم که اولین یادواره شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی را برگزار کنیم در تاریخ 7 بهمن ماه سالجاری سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن میزبان این همایش خواهد بود. اهداف ما از برگزاری این همایش تجلیل از شهدا و خانواده آنها، تجلیل از ایثارگران و قدردانی از رزمندگان ادیان توحیدی است.

سردار کاظمینی با اشاره به وحدت ملی تصریح کرد: همه ادیان توحیدی حول محور وحدت ملی زندگی خوبی در نظام جمهوری اسلامی دارند.

فرمانده سپاه تهران خاطر نشان کرد: ما باید یک آرشیو از اسناد شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی ایجاد کنیم امیدواریم دراین بازدیدها با خانواده‌های شهدا بتوانیم به خوبی برگزاری یادواره‌های دیگر را برنامه‌ریزی کنیم.

سردار کاظمینی با اشاره به وجود یک دبیرخانه دائمی برای یادواره شهدای ادیان عنوان داشت: یادواره شهدای ادیان روز چهارشنبه ساعت 14:30 دقیقه برگزار خواهد شد و سخنرانان نیز برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از ادیان توحیدی علیه نظام و انقلاب اسلامی گامی برنداشته‌اند، گفت: استکبار تلاش می‌کند تا اسلام هراسی را با اهداف خاص ترویج کند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله درباره سیصدوهفتادوشش شهید ایثارگران ادیان توحیدی گفت: ما در کشور از این تعداد شهید 57 ایثارگر آشوری، 281 ارمنی، 25 زرتشتی و 13 کلیمی داریم و جمعیت کل آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان قریب به 152 هزار نفر است که رشادت‌های آنها در دوران دفاع مقدس همگام با سایر اقشار کشور بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سوریه، جبهه ارامنه تیپ و یگان دارند و در مقابل گروه‌های تفکیری داعشی و صهیونیسم مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.