سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف تدارک عملیات نظامی صورت می‌گیرد؛

تلاش آمریکا برای توسعه فرودگاهی در شمال شرقی سوریه

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد آمریکا با هدف تدارک برای عملیات نظامی در حال توسعه فرودگاهی دور افتاده در شمال شرقی سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار، یک پایگاه اینترنتی آمریکایی تصاویری منتشر کرد که نشان می دهد آمریکا با هدف تدارک برای عملیات نظامی در حال توسعه فرودگاهی دور افتاده در شمال شرقی سوریه است. این تصاویر را که با ماهواره  گرفته شده، پایگاه اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی و امنیتی «استراتفورد» آمریکا به نمایش گذاشته است. این در حالی است که گزارشها نشان می دهد دولت آمریکا در حال تقویت نقش نظامی خود در سوریه و عراق است.

"علی بدوی،" گزارشگر المنار در گزارشی گفت: آمریکا بر خلاف تعهدات سابق "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور  مبنی بر  نفرستادن نیروی زمینی به عراق و سوریه به دخالت هرچه بیشتر در رویدادهای سوریه و عراق اقدام کرده است. بیشتر کارشناسان مرکز استراتفورد که این تصاویر را منتشر کرده‌اند، افسران و کارمندان سابق سازمان اطلاعات هستند.

این تصاویر با ماهواره گرفته شده و نشانگر اقدام نیروهای آمریکایی به توسعه باند فرودگاه دور افتاده‌ای در نزدیکی منطقه رمیلان در استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه است. تصاویر نشان می دهد باند فرود هواپیماها از هفتصد متر در حال افزایش به هزار و سیصد متر است که برای فرود هواپیماهای غول پیکر نظامی از نوع هرکولیس کافی است.

پایگاه اینترنتی استراتفورد بین تصاویر گرفته شده با ماهواره و فعالیتهای نظامی آمریکا در منطقه خواه در سوریه یا عراق ارتباط قائل شده است؛ جاییکه دولت آمریکا تلاش می کند حضور نظامی و میدانی خود را بر خلاف ادعاهای اوباما گسترش دهد.

مرکز مخالفان سوری [ مستقر در لندن] چند روز پیش اعلام کرده بود بالگردهای آمریکایی هنگام فرود و پرواز از فرودگاه رمیلان دیده شده اند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز چند روز پیش اعلام کرده بود اعزام نیروهای بیشتر زمینی آمریکایی را به سوریه بعید نمی داند.

دولت آمریکا نیمه سال گذشته میلادی شکل گیری گروه مسلحی را در سوریه موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کرده بود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.