سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

افزایش 150 درصدی پرداخت زکات در مهاباد

میزان زکات جمع آوری شده ی10 ماه امسال در شهرستان مهاباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 150 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، پرداخت زکات و دیگر انفاق‌هاى واجب و مستحب ، از تکالیف اقتصادی مسلمانان است و ادای این گونه وظایف مالی ، جدا از آثار سازنده اخلاقى ، نقش مهمى در توزیع و تعدیل ثروت میان افراد جامعه و برقرارى عدالت اجتماعى دارد.

آقای پابرجا ازحدود4 سال قبل،جزو زکات دهندگان برتر شهرستان مهاباد است که زکات خود را برای اموری مانند کمک به نیازمندان و یتیمان و تعمیر مساجد و مدارس صرف می کند.

وی با بیان این که افراد با بضاعت مالی کافی ، باید فریضه زکات را برای یاری دادن به مستمندان به جا بیاورند.گفت : هرسال از اموالی مانندمحصولات کشاورزی و دام و طیور زکات پرداخت میکند .

دبیر ستاد احیای زکات در شهرستان مهاباد نیز گفت : در ده ماه امسال حدود 30 میلیارد ریال زکات در شهرستان مهاباد به صورت کالا و نقدی جمع آوری شده است.

مامندی پور افزود: میزان زکات جمع آوری شده ی10 ماه امسال در شهرستان مهاباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 150 درصد افزایش یافته است.

این میزان زکات با همکاری 120 عامل زکات در مناطق شهری و روستایی شهرستان مهاباد و با همکاری چهار مبلغ زکات جمع آوری شده است.

گفتنی است ؛ پنج سال متوالی است که شهرستان مهاباد ؛ رتبه اول جمع آوری زکات را در آذربایجان غربی به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: افزایش ، زکات ، مهاباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.