سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاهغ

اجرای طرح تکاپو با در کرمانشاه

طرح تکاپو با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  داوود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : در شهریور سال 93 و با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد طرح تکاپو در استان کرمانشاه هم به عنوان هفتمین استان کشور اجرا شود، که در سال 94 کارگزاران محلی انتخاب شدند و به 6 ماه کار و بررسی فشرده پرداختند.

وی بیان داشت : در نهایت بیش از 50 رسته مهم در استان انتخاب شد که از بین این 50 مورد، 10 رسته از جمله گردشگری سلامت، تجارت وابسته به مرز، مصحولات شیمیایی، کاشی و سرامیک، پرورش ماهی و انتخاب شدند.

یاوری ادامه داد : با بررسی‌های بعدی پنج رسته مهمتر از بین 10 رسته پیشین انتخاب شد و در نهایت دو رسته توریست سلامت و تجارت مرزی به عنوان رسته‌های اصلی انتخاب شدند که به علاوه ارزش افزوده، اشتغالزایی و ثروت آفرینی در این دو رسته هم بیشتر از سایر رسته‌ها است.

یاوری  به اهمیت حوزه توریسم سلامت اشاره کرد و گفت :  سهم استان کرمانشاه از توریسم درمانی کشور  ۱.۵ درصد است .

وی در خصوص مهمترین مشکلات این حوزه هم افزود: وجود دلالان، مشکل در جذب توریست‌ها از مرز تا بیمارستان، وجود رقبای قوی و ... از مهمترین این مشکلات است.
 
مجری طرح توریسم سلامت استان کرمانشاه نیز از عدم توجه به اشتغال کشور طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت مشاغل بسیار کمی در کشور ایجاد شده است.

سهراب دل انگیزان افزود: اکنون بیش از 260 هزار نفر در این 10 رسته و بیش از 170 هزار نفر در پنج رسته اول اشتغال دارند که نشان می‌دهد بیشترین ظرفیت اشتغال در استان مربوط به این مشاغل است.

دل‌انگیزان گردشگری سلامت، پرورش ماهی، تولید مرغ گوشتی، پرواربندی گوسفند و تجارت وابسته به مرز را پنج رسته مهم طرح تکاپو در استان اعلام کرد و افزود: وقتی که صادرات استان از 20 میلیون دلار در سال 81 به 3.2 میلیارد دولار در سال 92 رسیده، یعنی در حوزه تجارت مرزی پتانسیل بسیار ویژه ای داریم.

وی با انتقاد از اینکه تعداد گردشگران توریسم سلامت استان کرمانشاه از پنج تا هفت هزار نفر در سال 92 به 500 تا 700 نفر رسیده است، ادامه داد: باید شرایط برای پذیرش توریست‌های حوزه درمان را با ایجاد تسهیلات و امکانات فراهم کنیم تا به سمت رقبای مهم ما از جمله تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز نروند.

دل انگیزان تصریح کرد:  برای سال 98باید 2 هزار گردشگر درمانی را جذب کنیم که سالانه 100 میلیارد تومان درآمد و 400 نفر اشتغالزایی مستقیم و 2500 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب یک برنامه پنج ساله است، افزود: باید برای سال اول که از 2016 آغاز می‌شود دو هزار نفر گردشگر سلامت راجذب کنیم.   


انتهای پیام / ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.