سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

برگزاری کارگاه‌های فیلم‌نامه‌نویسی «اقتباس دراماتیک از قرآن»

حوزه هنری استان قم، اقدام به انتشار فراخوان و ثبت نام علاقمندان به نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویسی برای برگزاری سلسه کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن» کرده ‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حوزه هنری استان قم، اقدام به انتشار فراخوان و ثبت نام علاقمندان به نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویسی برای برگزاری سلسه کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن» کرده ‌است.

این دوره با حضور مدرسین و اساتیدی چون دکتر محمدعلی خبری،دکتر بابائی، سید حسین فدایی‌حسین، محمدرضا آزاد و... برگزار می‌شود.

حضور در نخستین دوره این کارگاه که در سطح مقدماتی و در ۳ تا ۵ جلسه برگزار خواهد شد، برای عموم علاقمندان آزاد است. اما شرکت در دوره‌های متوسطه و پیشرفته‌، منوط به قبولی در آزمون پایان دوره مقدماتی است.

گفتنی است، مباحثی که دوره مقدماتی ارائه می‌شود عبارتند از: کلیاتی پیرامون ویژگی‏های ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی، شباهت‏ها و تفاوت‏ها، سبک‏های نوشتاری در ادبیات داستانی و نمایشی، چگونگی گزینش عناصر دراماتیک از ادبیات، کلیاتی پیرامون اقتباس ادبی و راه‏کارهای آن، شیوه‏های تبدیل متن ادبی به درام، بررسی نمونه‏‌های موفق از آثار اقتباسی.مباحث دوره متوسطه شامل: آشنایی با خوانش قرآن کریم از دیدگاه درام‏نویس، بررسی سبک‏های روایی در قرآن کریم، چگونگی گزینش عناصر دراماتیک از قرآن، شیوه‏های تبدیل متن مذهبی به متن نمایشی، بررسی نمونه‏های موفق از آثار اقتباسی از قرآن می‌شود.

همچنین عنوان مباحثی که در در دوره پیشرفته توسط اساتید این رشته ارائه خواهد شد عبارتند از: خوانش، انتخاب و تفسیر داستان یا روایت از قرآن، بررسی و یافتن مضمون و محتوای نهفته در داستان، توسعه‌ی مضمون و محتوای موردنظر، تهیه‌ی طرح نمایشنامه و پلات نمایشی، شناسایی و معرفی شخصیت‌ها، معرفی کنش اصلی و چگونگی کشمکش و تضاد بین اشخاص، ارائه تعریف از زمان و مکان رویدادها، انتخاب زبان نمایشی مناسب، تفسیر ساختار نمایشی، نوشتن نسخه اول نمایشنامه، خوانش و نقد و تحلیل آثار و متن نهایی.علاقمندان به ثبت نام می‌توانند ، از ساعت ۸ تا ۱۴ با شماره تماس ۳۷۷۳۱۸۵۲ تماس حاصل کرده و یا به واحد آموزش حوزه هنری استان قم به نشانی خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۲۳، پلاک ۸ مراجعه کنند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: قم ، قرآن کریم ، اقتباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.