سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مثبت بودن آزمایش کوکایین سربازان نگهبان داووس

مصرف مواد مخدر حتی به روستای میزبان نشست اقتصادی داووس در سوییس هم رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، پنج سرباز که حفاظت از قدرتمندان و ثروتمندان جهان را در داووس سوئیس بر عهده داشتند، پس از مثبت بودن آزمایش کوکایین اخراج شدند. 

ارتش سوییس تایید کرد که آزمایش هفت نفر دیگر برای مصرف حشیش مثبت بوده است. سخنگوی ارتش سوییس، استفان هولدر، می گوید: «هر 12 سرباز حشیش مصرف کرده بودند و پنج نفر از آنان، کوکایین هم زده بودند. این پنج سرباز به خانه فرستاده شدند و دیگران تنبیه خواهند شد.» یکی از سربازان که با نزدیک به سه گرم مواد دستگیر شده بود تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. سربازانی که حشیش مصرف کرده بودند در داووس خواهند ماند؛ ولی به گزارش آژانس خبری «ای تی اس» سوییس، تنبیه خواهند شد. 

هولدر می گوید: «ازدید ارتش، کارها خوب پیش رفت: به کسی شک کردند و پس از بازجویی به این نتیجه رسیدیم که 12 نفر مواد مصرف کرده اند. ما توانستیم پیش از آنکه آنها تفنگ در دست بگیرند یا رانندگی کنند بیرونشان کنیم.»

نزدیک به 4500 سرباز در پیست اسکی داووس از نشست جهانی اقتصاد نگهبانی می کنند. وسایط زرهی و سربازانی که تیربار در دست دارند و تک تیراندازانی که روی بام ها هستند، این گردهمایی را زیر نظردارند. 

در میان میهمانان می توان از افرادی همچون نخست وزیر انگلستان، دیوید کامرون، بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، رئیس صندوق بین المللی پول، کریستین لاگارد، و وزیر خارجه آمریکا، جان کری، نام برد. 

انتهای خبر/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.