سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در گرایش مردم آمریکا به جراحی زیبایی

تحقیقات نشان می دهد که در آمریکا زنان بیشتری در سنین پایین خواستار اعمال جراحی برای زیبایی صورت هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ياهو هلث نتایج نظرخواهی سالانه جامعه جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا (AFFAIRS) از اعضايش نشان می‌دهد که جراحی پلاستیک دیگر فقط برای مقابله با نشانه‌های پیری به کار نمی‌رود، بلكه 64 درصد جراحانی که از آنان در اين باره پرسش شده بود، به افزایش میزان اعمال جراحی زیبایی در زنان زیر 30 اشاره كردند.


ادوین ویلیامز سوم رئيس اين جامعه گفت: «دختران نوجوان و زنان جوان در اين دوره از زندگي بسيار تاثيرپذير هستندو هر چه مصرف‌کنندگان بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی در معرض تصاویر چهره‌های ستاره‌ها و افراد مشهور قرار می‌گیرند، بیشتر می‌خواهند خودشان را به شكل این چهره‌هاي دستکاری و جذاب‌شده با اعمال زيبايي درآورند.»

او افزود: ما در كار روزانه‌مان با زناني روبرو هستیم که بیش از هر زمانی در گذشته در سنین جوانی قرار دارند و از جراحان پلاستیک صورت در سراسر کشور مشاوره و درمان می‌خواهند.


این سازمان انجام اعمال زبيايي به‌وسیله چهره‌های مشهور جوان موردتوجه رسانه‌ها و گسترش رسانه‌های اجتماعی را دو عامل عمده می‌داند که باعث شده است اعمال زيبايي دیگر برای گروه‌های جوان‌تر نه تنها قبحي نداشته باشد و انگي شمرده نشود، بلکه فريبنده هم باشد.

این پدیده فقط به آمریکا محدود نمی‌شود. ترانسفورم (Transform)، یک شرکت اعمال زیبایی در بریتانیا در سال 2015 اعلام کرد که این شرکت از سال 2007 تاکنون با 73 درصد افزایش تقاضا برای انجام اعمال زیبایی روبرو بوده است.


منبع: همشهری

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.