وی ادامه داد: طبق تحقیقات کاپا ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس PPP در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیا است که دارای 500 تا 600 هواپیما در ناوگان هوایی خود هستند.
هاردیسون در ادامه اظهار داشت: قاعدتا اصول اقتصادی ایران باید در پنج سال آتی توانایی جذب 300 فروند هواپیما را داشته باشد اما امکانپذیری این مسئله در عمل به بینش و توان ایران بستگی دارد چنین نرخ رشدی حتی زیرساختهای فرودگاه و حریم هوایی بازارهای اشباع شده نیز فشار شدیدی وارد میکند.
رئیس اجرایی کاپا در ادامه عنوان کرد: رشد ناگهانی بدون چالش نیست این موقعیتی است که اکوسیستم هوانوردی ایران ملزم به سازگاری با جهشی رو به جلو در تکنولوژی هواپیما و توسعه توانمندیها و مهارتهای هوانوردی است این در حالی است که ایجاد فرصت برای مردم و بخش هوانوردی ایران و تأمینکنندگان جهانی بسیار مهیج است.
هاردیسون در ادامه تصریح کرد: پس از اطلاعرسانی 16 ژانویه در وین که بر اساس آن تحریمهای هستهای بر علیه ایران لغو شد اجلاس هوانوردی کاپا اولین گردهمایی بینالمللی رهبران تجارت در ایران پساتحریم است.
انتهای پیام/