سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زن و شوهرها بخوانند

برخی از زوج ها عادت به درگوشی حرف زدن در مهمانی‌ها دارند، که انجام آن به دور از ادب است.

سارا فغانپور، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برخی از زوج ها عادت دارند که درجمع و میهمانی صحبت هایی را هر چند کم به صورت در گوشی بین خودشان رد و بدل کنند که گاهی از این رفتار، برداشت اشتباه می‌شوذ.

وی تصریح کرد: در گوشی صحبت کردن در جمع و یا مهمانی ، گاهی این باور را به میزبان تلقین می کند که ایرادی در سبک پذیرایی و غذاهایش وجود دارد.

این روانشناس ادامه داد: گاهی صحبت های درگوشی حتی منجر به بحث و جدل و دلخوری شده و بنیاد خانواده را دچار تزلزل می کند بنابراین فضای گرم و صمیمی خانوادگی تبدیل به محیطی سرد و بدور از مهربانی ها می شود

وی تاکید کرد : برخی از افراد بدلیل نگاه های شک برانگیز اطرافیان مجبور میشوند  که بعد از انجام صحبت های درگوشی ، برای برطرف کردن گمان های بد ، انچه را که میانشان گذشت بازگو کنند.

این روانشناس عنوان کرد : افرادی که عادت به صحبت های درگوشی دارند در بسیاری از مواقع قادر به برطرف کردن سوظن ها نخواهند بود چرا که هیچگاه فرد معترض باور نخواهد کرد که صحبت درگوشیشان درباره او نبوده است.

فغانپور در پایان گفت: بهتر است اگر موضوعی بسیار مهم است و نمی خواهیم که اطرافیان متوجه آن شوند، آن را به صورت خصوصی و در مکان خلوت به شخص مورد نظرمان بگوییم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.