سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

راهیابی گروه‌های موسیقی "تبریز" و "صنم" به جشنواره سراسری موسیقی بسیج

گروه‌‎های موسیقی "تبریز" و "صنم" به جشنواره سراسری موسیقی بسیج که سوم تا ششم بهمن ماه در شیراز برگزار می شود، راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گروه موسیقی آذربایجانی "تبریز" به سرپرستی "غلامرضا میرزازاده" در بخش موسیقی محلی و گروه موسیقی سنتی "صنم" به سرپرستی و آهنگسازی "بهرنگ تیلا" در بخش موسیقی سنتی این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

دومین جشنواره "سرود و نواهای حماسی" با مدیریت سازمان بسیج هنرمندان در آستانه دهه مبارک فجر برگزار می شود .

هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های هنرمندان بسیجی در حوزه های سرود و موسیقی، فرصت تبادل تجربه بین هنرمندان عرصه موسیقی و سرود، تولید آثار فاخر متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی است .

همچنین در قالب برگزاری این جشنواره اجرای موسیقی با مشارکت گروه های برگزیده جشنواره و خواننده های ارزشی کشور برگزار می شود.

گفتنی است بیش از 2700 اثر در بخش های سرود پاپ، سرود قومی و محلی، سرود آئینی و سرود ملی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت و با داوری های انجام شده 160 گروه سرود انتخاب شدند تا در بخش پایانی این جشنواره به اجرا بپردازند.

در بخش سرود پاپ 26 گروه موسیقی، در بخش سرود قومی و محلی 12 گروه موسیقی، در بخش سرود آئینی 5 گروه موسیقی و در بخش سرود ملی نیز 5 گروه موسیقی به اجرای کار خواهند پرداخت.

هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، سید محمد میرزمانی، اسفندیار قره باغی و جمشید جم اعضای هیأت داوران این دوره از جشنواره هستند.

آئین اختتامیه جشنواره یاد شده ‌عصر روز 6 بهمن‌ماه با حضور چهره‌های هنری و کشوری در شیراز برگزار می شود.
 
انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.