سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقامحمدی: جوسازی علیه شورای نگهبان خلاف قانون است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هرگونه شبهه افکنی جریانات سیاسی علیه شورای نگهبان خلاف قانون است.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برخی شبهه افکنی‌ها در ردصلاحیت‌ها گفت: افرادی که گمان می‌کنند در رد صلاحیت‌ آنها اشتباهی صورت گرفته است، باید مدارک و مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه و درخواست بررسی مجدد کنند.

وی اضافه کرد: با اطلاعی که بنده از هویت و کارکرد شورای نگهبان دارم، قطع یقین می‌گویم اگر اسناد و مدارکی که مبنی بر اثبات صلاحیت فردی باشد، این شورا پذیرای آن است و به آن رسیدگی می‌کند.

آقامحمدی با اشاره به قانونی بودن وظایف شورای نگهبان در احراز صلاحیت نمایندگان، بیان داشت: اگر فرد و یا گروهی بخواهند با جوسازی و شبهه افکنی اصل شورای نگهبان را زیرسوال ببرند، این عمل کاملا خلاف قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: شورای نگهبان در تمامی انتخابات اعم از مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری فصل‌الخطاب است و قانون این اختیارات را به شورای نگهبان داده است.

نماینده مردم خرم‌آباد تصریح کرد: افرادی که ردصلاحیت شدند، چه از جناح چپ و چه از جناح راست باید از مجرای قانونی برای پیگیری شکایت خود عمل کنند و بدانند که جوسازی یک عمل خلاف قانون و یک نوع قانون گریزی است که همه باید از آن پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون به هر جایگاهی اختیارات مورد نیاز آن را اعطا کرده است و ما اگر اعتراضی به عملکرد آن جایگاه داریم، باید از کانال قانون وارد شده و هر نوع اعتراضی که مبنای قانونی نداشته باشد، مردود است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.