سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فارس میزبان کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته از برپایی این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از هشتم تا دهم اردیبهشت 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ دکتر "سید بصیر هاشمی"، صبح امروز، با اعلام این خبر، از موقعیت شیراز در خصوص عملهای جراحی کاشت حلزون شنوایی گفت که تاکنون، هزار و 250نفر به کمک این عمل جراحی در شیراز، از نعمت شنوایی برخوردار شده اند.

او با اشاره به سابقه انجام این جراحی در کشور و شیراز، افزود: عملهای جراحی کاشت حلزون شنوایی در کشور، 25 سال و در شیراز، 12 سال سابقه انجام دارد که سه کنگره پیشین در این حوزه به میزبانی تهران برگزار شده و امسال، دوزادهمین سالروز انجام این عمل جراحی را با میزبانی چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی برگزار می کنیم.
رییس کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی، ادامه داد: در کشور حدود هفت هزار کاشت حلزون شنوایی انجام شده که هزار و 250مورد مربوط به شیراز بوده است.
دکتر هاشمی از کاربرد این عمل جراحی برای افرادی که مادرزادی ناشنوا متولد شده اند و یا به دلایل دیگری ناشنوا شده اند، گفت و افزود: گفتار به دنبال شنوایی می آید و ویژگی این عمل جراحی این است که، هم شنوایی و هم گفتار را بازمی گرداند.
رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز، با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برپایی چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته، گفت: در این کنگره سه روزه، استادان برجسته داخلی و خارجی، آخرین دستاوردهای علمی در حوزه کاشت حلزون و علوم وابسته را به شرکت کنندگان ارایه می دهند.
او هدف اصلی از برگزاری این کنگره را، به روز کردن اطلاعات علمی متخصصان گوش و حلق و بینی، دانست و ادامه داد: تبادل اطلاعات، انتقال تجارب علمی، انتقال تکنولوژی و دانش جدید در زمینه کاشت حلزون و علوم وابسته، از سوی دانشمندان مطرح بین المللی به داخل کشور، از دیگر اهداف برگزار کنندکان است.
دبیر علمی این کنگره، از تبادل نظر استادان مطرح داخلی و خارجی و دست اندرکاران جراحی و توانبخشی، برای دستیابی به دانش روز و با هدف خدمت به بیماران ناشنوا و خانواده آنها خبر داد.
دکتر "هاشمی"، افزود: کاشت حلزون شنوایی، کاشت درون گوش میانی، شنوایی شناسی، سمعک های قابل کاشت، گفتار درمانی، کاشت در ناهنجاری های گوش داخلی، از محورهای این کنگره بین المللی است.
رییس کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی، با اشاره به حضور سخنرانان خارجی کنگره، از کشورهای آلمان، بلژیک، اکراین، هلند، مراکش، صربستان، امارات، مجارستان، جمهوری چک، اسپانیا، انگلستان، لیتوانی، اتریش، مصر، ترکیه و آمریکا، ادامه داد: همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاهی با حضور شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی مرتبط در زمینه کاشت حلزون شنوایی برپا می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در ادامه، از برپایی یک گردهمایی با حضور بیمارانی که عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در شیراز، انجام دادند، خبر داد و گفت: این برنامه، سیزدهم اسفند امسال، برگزار و نتایج اعمال جراحی کاشت حلزون شنوایی، به جامعه معرفی می شود.
رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز، با بیان اینکه 11 مرکز کاشت حلزون شنوایی در کشور، وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، چهار مرکز در تهران و مابقی در شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان، کرمان، همدان و اهواز فعالیت می کنند.

دکتر هاشمی، برپایی این کنگره را یک رویداد علمی بزرگ خواند و ضمن بیان همکاری و مشارکت مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز، هیات امنای ارزی و شورای عالی پزشکی، یادآور شد: دکتر "محمد فرهادی" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر "رضا ملک زاده" معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان، استاندار فارس، متخصصان، همکاران ادیولوژیست و گفتار درمان در کنار 40 مهمان خارجی و مسوولان دانشگاهی، در این کنگره حضور  می یابند.

او در خصوص مهلت ارسال مقاله به این کنگره بین المللی، گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پانزدهم بهمن، به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته، از هشتم تا دهم اردیبهشت سال 95، در هتل هما برگزار می شود و علاقه مندان به اطلاعات بیشتر، می توانند به نشانی اینترنتی http://shirazcochlear2016.sums.ac.ir/   مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.