سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

سرشماری پرندگان آبزی در قزوین آغاز شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زست استان قزوین، از آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سیاوش شمسی پور اظهار کرد:سرشماری پرندگان آبزی استان با هدف شناسایی گونه های بومی، مهاجر و به منظور تعیین جمعیت و وضعیت اکوسیستم های تالابی در ۶ سایت سرشماری استان قزوین آغاز شده است.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زست استان قزوین افزود: این برنامه در ایران بر اساس برنامه جهانی که توسط موسسه بین المللی تالاب ها اعلام می شود هرساله در بازه زمانی مشخص با دیگر کشورهای نیمکره شمالی در زیستگاه های آبی اجرا می شود.

شمسی پور تصریح کرد: در سال جاری نیز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با حضور و مشارکت کارشناسان متخصص در همه سایت های سرشماری شامل رودخانه خررود و شور، قارپوزآباد، رودخانه شاهرود، دریاچه سدمنجیل، دریاچه اوان و حوضچه های تصفیه خانه شهر قزوین و سایر آبگیرهای استان انجام می شود.

وی گفت: با تعیین جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه های این پرندگان در طی سال های گذشته پی برده و برنامه ریزی مناسب تری برای حفاظت از این گونه های ارزشمند به عمل آورد.

انتهای پیام/س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.