سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تصمیمات وزارت صنعت مخرب تر از هر تحریمی است

برداشته شدن تحریم‌ها به دنبال اجرا شدن برجام کمکی به بهبود وضعیت بازار موبایل نکرد چراکه بازار موبایل تحت تأثیر «تحریم داخلی» ناشی از تصمیمات وزارت صنعت و معدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید ساطعی درباره وضعیت بازار موبایل اظهار کرد: با اینکه تصور می‌شد با برداشته شدن تحریم‌ها به دنبال اجرا شدن برجام وضعیت بازار موبایل بهبود پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: متأسفانه بازار موبایل اکنون در شرایط منفی پسابرجام است و لغو برخی تحریم‌ها تاکنون هیچ تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار این محصول نگذاشته است.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل اصفهان با اشاره به اینکه بازار موبایل اکنون تحت تأثیر «تحریم داخلی» است، تصریح کرد: تحریم داخلی بازار موبایل ناشی از تصمیمات وزارت صنعت و معدن است، هر زمان این تحریم برداشته شد می‌توانیم برای رونق بازار موبایل خوشحال باشیم.

وی با بیان اینکه واردات موبایل در حال حاضر در انحصار چند شخص و شرکت در تهران و شمال است، خاطرنشان کرد: با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به جز چند شرکت خاص هیچ‌کس حق وارد کردن موبایل ندارد و ثبت سفارش برای هیچ وارد کننده دیگری به جز همان چند وارد کننده صورت نمی‌گیرد.

ساطعی بیان کرد: برای بررسی این موضوع و شکستن انحصار در واردات موبایل چندین بار به وزیر صنعت نامه نوشته‌ایم و درخواست تجدیدنظر در آئین نامه واردات را دادیم اما نتیجه‌ای تاکنون نداشته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بهترین راه این باشد که وارد کردن موبایل با حداقل تعرفه آزاد شود اما دلیل اینکه واردات موبایل و عرضه آن در اختیار چند شخص خاص است؛ مشخص نیست.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل اصفهان با اشاره به رکود در بازار موبایل اظهار داشت: تصور بر این بود که با اجرایی شدن برجام ترس خریداران ریخته شود و بازار رونق پیدا کند اما این طور نشد، اکنون در بازار موبایل ترس خاصی حاکم است که نه اجازه می‌دهد عرضه رونق بگیرد و نه خریدار مایل به حضور در بازار است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بازار ، موبایل ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.