سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

مردان کرمانشاهی نسبت به سلامت خود بی اهمیت هستند

مسئول بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن ریسک فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان، گفت: این درحالیست که مردان نسبت به سلامت خود بی‌اهمیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه؛ ویدا سمیعی بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از مهمترین علل مرگ و میر مردان عنوان کرد و افزود: متاسفانه فاکتورهای خطر ابتلا به این بیماری ها در مردان بالا است.

وی چاقی، اضافه وزن، استرس، مصرف دخانیات و فشار خون را از جمله فاکتورهای خطر ابتلا به این بیماری‌ها عنوان و تصریح کرد: همه این عوامل بسته به شیوه زندگی است که متاسفانه شیوه زندگی مردان میزان این فاکتورهای خطر را بالا برده است.

وی از کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان خبر داد و گفت: متاسفانه در فیزیک آقایان بیشتر چاقی شکمی وجود دارد که همین مسئله زمینه‌ساز ابتلای آنها به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

مسوول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه به بالا بودن میزان مصرف دخانیات در مردان اشاره کرد و افزود: مصرف دخانیات یکی از ریسک فاکتورهای اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که متاسفانه میزان مصرف آن در مردان بسیار بالا است.

وی به کم‌تحرکی مردان در جوامع امروز نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیشتر مردان امروزه با خودرو تردد کرده و کمتر تحرک و پیاده‌روی دارند و همین امر هم به مجموع ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان اضافه کرده است.

گفتنی است: طبق اعلام معاونثبت احوال استان در 9 ماهه امسال مرگ مردان در استان افزایش 10 درصدی داشته است

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.