سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

اختصاص پنجاه دز اسپرم رایگان گاو نژاد سیمنتال در قائم‌شهر

ماموران تلقیح مصنوعی پنجاه دز اسپرم گاو نژاد سیمنتال میان دامداران علاقمند به این نژاد توزیع و در دام‌های متقاضیان تلقیح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهرگفت : اصلاح نژاد و افزایش بهره‌وری تولید دام بهترین راه مقابله با خطر گرسنگی و کمبود مواد غذایی است و افزایش تولید و پرورش گاوهای پرتولید با گسترش کار تلقیح مصنوعی امکان‌پذیر است.

فرهادی با بیان اینکه مقادیر بیشتری شیر و گوشت از تعداد کمتری حیوان با مصرف غذای کمتر و در زمان کوتاهتری می‌توان تولید کرد، افزود: برای موفقیت در کار دامداری همراه شدن با پیشرفت‌های علمی ضروری است و متخصصان علوم دامپروری عقیده دارند تلقیح مصنوعی یکی از پیشرفت‌هایی است که در عصر حاضر می‌تواند کمک زیادی به دامداران کند.

وی گفت: برای افزایش تولید و اقتصادی شدن تولید، استفاده از گاوهای ممتاز برای افزایش انتقال توان تولید، ‌کنترل بیماری‌ها و اصلاح تعداد بیشماری دام با تلقیح مصنوعی امکان‌پذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با تاکید بر اینکه بیشترین دام به‌ صورت دامداری کوچک روستایی بوده و ماموران تلقیح مصنوعی در انتخاب اسپرم به دامداران در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و تولید شیر و گوشت سالم کمک می‌کنند، گفت: پروتئین حیوانی در میان مواد غذایی مورد نیاز، نقش اساسی و مؤثری در رشد، سلامت و تکامل جسمانی افراد دارد.

فرهادی افزود: تلقیح مصنوعی تنها راه رسیدن به بیشترین بازده ژنتیکی و کاهش بیماری‌های تولید مثلی است که جایگزین اقتصادی و مقرون به صرفه برای تلقیح طبیعی است بدون اینکه خطرات و آسیب‌های نگهداری گاو نر را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: تلقیح ، دامدار ، اسپرم ، گاو ، رایگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.