سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ساماندهی نرخ تجهیزات پزشکی با اجرای طرح تحول نظام سلامت

اجرای طرح تحول نظام سلامت، قیمت تجهیزات و وسایل پزشکی تولید داخل و وارداتی را حدود 40 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی خراسان رضوی گفت: در گذشته نظم یا قانونی برای کنترل توزیع اجناس توسط فروشندگان تجهیزات و وسایل پزشکی نبود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت، وضعیت فروش تجهیزات وارداتی و تولیدی داخل سامان گرفت.

مرتضی مقدم افزود: باراه اندازی سایت اداره تجهیزات در کشور، همه فروشندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و وسایل پزشکی وادار به ثبت محصولات تولیدی یا وارداتی شدند، لذا قیمت وسائل وارداتی و تولیدی و قیمت واقعی فروش آنها برای عموم مردم قابل مشاهده بود.

وی اظهار کرد: در دوران تحریم پیشرفت مطلوبی در تولید وسایل مصرفی حوزه پزشکی و وسائل بیمارستانی در کل کشور به وجود آمد که خراسان رضوی نیز از آن بی نصیب نماند.

رئیس اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی خراسان رضوی گفت: پنج کارخانه شامل تولید تجهیزات ارتوپدی، سرنگ سازی و سرم سازی و همچنین دو کارخانه داروسازی در این استان فعال است که برخی از کارخانه ها تولیدات خود را به سراسر کشور و یا خارج از کشور ارسال می کنند.

مقدم افزود: دانش تولید بسیاری از تجهیزات و وسایل پزشکی در کشور وجود دارد اما تولید برخی از آنها بویژه وسائل حساس مانند لنزهای چشمی یا استندهای قلبی و ... توجیه اقتصادی ندارد که از دیگر کشورها وارد ایران می شود.

وی بیان کرد: طیف وسایل و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده است و کشورهای پیشرفته نیز به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی نمی توانند همه تجهیزات را تولید کنند لذا عمدتا تبادل قطعه بین کشورها رایج شده و وسایل به صورت مونتاژ قطعات وارداتی تولید می شود.

وی افزود: اکنون تولید یک سری ابزار و وسایل پزشکی تخصصی شده و کشورهای مختلف هر یک اقدام به تولید ابزارهای خاص می کنند.

رئیس اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی خراسان رضوی گفت: در ایران توان تولید دست کم نیمی از وسایل پزشکی مصرفی داخل و تجهیزات بیمارستانی وجود دارد.

خراسان رضوی به عنوان قطب پزشکی شرق کشور در حوزه پژوهش، فناوری و تولید وسایل پزشکی از جایگاه ممتازی برخوردار است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.