سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجاره هواپیما اولویت اول شد/بوئینگ به ایران نمی‌آید

دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 گفت: در یکی، دو سال اول پس از رفع تحریم‌ها خرید هواپیما در شرایط مالی ایرلاین امکانپذیر نیست و اولویت اول اجاره هواپیما است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا بیاتی دبیر اجلاس هوانوردی ایران 2016 با بیان اینکه این اولین اجلاس پس از رفع تحریم های صنعت حمل و نقل هوایی است، گفت: بیش از 160 شرکت خارجی از 35 کشور در این اجلاس حضور دارند که در مجموع 85 کمپانی با شرکت خارجی تأمین و تولیدکننده هواپیما در اولین اجلاس هوانوردی ایران حضور خواهند داشت.

وی از تمرکز و مشکلات مربوط به تأمین مالی در حوزه تأمین هواپیما روی اجاره‌دهنده‌ها و لیزینگ خبر داد و تصریح کرد: شاید در خرید هواپیما طی یک یا دو سال اول پس از تحریم موفق نبودیم و نتوانستیم خریدی داشته باشیم این در حالی است که اولویت اول ما اجاره هواپیما است.

 دبیر این اجلاس در ادامه تصریح کرد به دلیل آماده نبودن ویزا بوئینگ به ایران نمی‌آید.

بیاتی اولویت اصلی در این همایش موضوع اجاره هواپیما است چراکه با توجه به کاهش نرخ نفت و عدم شرایط مناسب مالی ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما این امر مطلوب به نظر می رسد.

***ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا پایان سال جاری/ دو شرکت هواپیمایی جدید در راه است

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور همچنین از ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

در ادامه محمد خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور نیز گفت:برگزاری این اجلاس با دو رویداد بزرگ همچون رفع تحریم‌ها و آزادسازی نرخ پروازهای داخلی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای تعیین حداقل و حداکثری نرخ بلیت پروازهای نوروزی با شرکت‌های هواپیمایی برگزار کردیم و قرار بر آن شده که شرکت‌ها نرخ‌های مورد نظر را به شرکت‌ هواپیمایی ارائه دهند و بعد از آن اطلاع‌رسانی را در این زمینه انجام می‌دهیم.

خداکرمی تصریح کرد: نرخ‌ حداقلی و حداکثری پروازهای نوروزی به زودی از سوی ایرلاین‌ها اعلام می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور همچنین از ورود 10 فروند هواپیما به کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

خداکرمی گفت: تا پایان امسال موافقت اصولی برای تاسیس دو شرکت هواپیمایی صادر می شود پس از موافقت اصولی، شرکت ها 6 ماه فرصت دارند تا با تجهیز ناوگان، پروازهای خود را در سطح کشور آغاز کنند.

وی افزود:تا پایان امسال موافقت اصولی برای تاسیس دو شرکت هواپیمایی نیز صادر می شود.

لازم به ذکر است که اجلاس هوانوردی ایران 2016 از فردا به مدت 2 روز در هتل پارسیان آزادی با حضور شرکت های برگ سازنده و اجاره دهنده برگزار می شود.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.