سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قند خون خود را به کمک نانو زیست حسگر تزریقی رصد کنید

نانو زیست حسگری که با پرتو مادون قرمز کار می‌کند، قابلیت رصد دائمی قند خون بیمار را دارد و داده‌ها را با سرعت بالا استخراج می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه تگزاس موفق به ساخت نانو ابزار قابل تزریق در بدن به منظور رصد دائمی قند خون شده‌اند، این گروه از زیست حسگر نانو لوله‌ای که با پرتوهای نور مادون قرمز کار می‌کند؛ برای این کار استفاده کرده‌اند. این ابزار به صورت تزریقی وارد بدن بیمار می‌شود و سطح قند خون را به صورت دائمی رصد می کند. با استفاده از یک اسکنر می‌توان داده‌های خروجی از ابزار داخل بدن را استخراج کرد. 

این گروه تحقیقاتی معتقد است، درصد دائمی گلوکز خون برای بیماران دیابتی ضروری است این دستگاه می‌تواند به صورت دائمی اطلاعات مربوط به قند خون بیمار را نشان دهد. 

در حال حاضر بیماران دیابتی دو گزینه برای کنترل قند خون خود دارند، اول این که لوله‌ای وارد بدن بیمار شده و به صورت دائمی قند خون را رصد کند و دیگر استفاده از سوزن برای استخراج خون و به کارگیری یک دستگاه آزمایش قند خون است. 

اشکال دستگاه‌های فعلی آن است که از حساسیت بالایی برای اندازه‌گیری برخوردار نیستند. همچنین برای رصد دائمی قندخون، دستگاه باید روزانه کالیبره شود و مشکل روش دوم دردناکی خونگیری است. 

این گروه تحقیقاتی روی ساخت مواد و تجهیزات نانو و میکرو مقیاس قابل کاشت در بدن کار می‌کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.