سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه دومین روز از جشنواره تئاتر فجر؛

هنرمندان و خبرنگارانی که پشت درب سالن‎‌های نمایش ماندند

هنرمندان و خبرنگاران تئاتر بخاطر بی‌برنامگی و بی توجهی‌ها پشت در سالن‌های نمایش ماندند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در دومین روز خود 7 نمایش صحنه ای و 6 نمایش خیابانی و محیطی را در دل خود جای داده بود.

سهم مجموعه تئاتر شهر اجرای دو نمایش صحنه‌ای به نام‌های «ترور» اثر حمیدرضا نعیمی و نمایش «قرار» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا بود. همچنین 6 نمایش خیابانی و محیطی از جمله «رمز وای فای شما چنده؟»،«مرغ همسایه غاز نیست»، «نوازش جوجه تیغی» و «دیگه هیچی نمونده» به روی صحنه رفتند.
 
محوطه تئاتر شهر از کنار سکو اجرای نمایش محیطی گرفته تا جلو درب تالار اصلی از لیست برنامه اجراها پر کرده بود و روز دوم جشنواره‌ها را شلوغ و پربار کرد به گونه‌ای که از نمایش‌های خیابانی و محیطی استقبال خوبی صورت گرفت و فارغ از مخاطبان همیشگی تئاتر پیوند خوبی میان شهروندان تهرانی و حتی هموطنان سفر کرده به پایتخت با هنر نمایش رقم خورد.
 
نمایش «ترور» روایتگر ترور امام علی(ع) به دست ابن ملجم مرادی است که در میانه راه بین کشتن و نکشتن دچار تردید می‌شود. اثر حمیدرضا نعیمی که در اجرای عمومی با حاشیه‌های زیادی همراه بود در دومین شب از جشنواره تئاتر فجر برای دومین بار و آخرین بار به روی صحنه رفت.

هنرمندان و خبرنگاران فعال در حوزه تئاتر، کسانی که نه تنها 12 روز جشنواره بلکه 365 روز سال را با مشغله و دغدغه تئاتر سپری می کنند روز گذشته باز هم پشت درب سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر ماندند که بدون شک این اتفاق در طول سال و در سالن‌های دیگر نمایش کم اتفاق نیافتاده است و به سبب بی‌برنامگی، بی‌توجهی برخی مسئولان تا به امروز سهم اندکی از تماشای نمایش‌های حاضر در این رویداد به آنها نرسیده است.
 
نمایش «ترور» نزدیک به 25 دقیقه تاخیر با حضور گلاب آدینه، قطب الدین صادقی و ناصر آقایی در حالی که عده‌ای از هنرمندان و خبرنگاران تئاتر پشت در بسته ماندند و بارها مسئولان سالن برای تغییر شماره و ردیف صندلی به سراغ تماشاگران آمدند به روی صحنه رفت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.