سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قسمت سوم شگفتی های دیده نشده خراسان جنوبی + تصویر

بیشتر جاذبه های توریستی کشورمان در اکثر مناطق گمنام می باشند .در این خبر یکی از این جاذبه های گردشگری را معرفی می نماییم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدمت باغ و عمارت شوکت آباد به دوره قاجاریه مربوط می شود، که ثبت ملی نیز شده است.



مجموعه باغ و عمارت شوکت آباد در فاصله 5 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند و در روستای شوکت آباد شامل حصار برج های دیده بانی ، سردر ورودی عمارت اصلی، حوض خانه ، عمارت نارنجستان ، باغ ، اصطبل و فضاهای خدماتی می باشد.



در مجموع بناهای باغ شوکت آباد به صورت متراکم بوده و در جبهه جنوبی و شرقی باغ احداث شده است. جبهه جنوبی اکثرا اتاق های منفرد و دارای کاربری خدماتی جهت ساکنان باغ بوده و عمارت اصلی جبهه جنوبی مخصوص حاکم و خانواده او بوده است که بعضی از فضاهای داخلی جهت تشریفات و پذیرایی از میهمانان مورد استفاده  قرار می گرفته. عمارت احداث شده در جبهه جنوبی باغ شوکت آباد به صورت طولی و شرقی - غربی است که به لحاظ فرم نیز یکنواخت می باشد.



از دیگر ویژگی های جالب این بنا ارتباط یافتن فضاهای داخلی با یکدیگر است. که این ارتباط به وسیله دالان ها و ، راهروها و اتاق ها میسر می گردد.



عمارت نارنجستان یکی از فضاهای مهم محسوب شده و در پشت عمارت اصلی واقع شده است. این بنا اندرونی باغ به حساب می آمده که زندگی خصوصی حاکم و خانواده او در این بخش جریان داشته است.








انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.