سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

احداث بزرگترین سالن همایش و اجرای نمایش در تبریز

شهردار تبریز از احداث و بهره برداری بزرگترین سالن همایش و اجرای نمایش در تبریز در دهه ی فجر سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی و سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مجتمع سینمایی تبریز، با انتقاد از کمبود زیرساخت های فرهنگی و هنری این کهن شهر،گفت: متاسفم در شهری با قدمت تاریخی بسیار به عنوان پایتخت فرش و تشیع جهان و شهر نمونه گردشگری جهان در سال 2018 و ظرفیت بالای فرهنگی و هنری، در شان مردم تبریز در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات شایسته ای انجام نگرفته است .

 وی افزود: در این شهر سالن مناسب و خوب برای برگزاری برنامه های هنری و فرهنگی مثل تئاتر وجود ندارد و به دلیل زیرساخت های نامناسب فرهنگی این شهر، شرمنده مردم هست.

وی با تقدیر از هنرمندان به خاطر کار در شرایط سخت،گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ استان و خود بنده و همه به این نیاز شهر و استان اذعان داریم و همه برای همکاری برای ایجاد این زیرساخت ها آمادگی داریم .

نجفی خاطر نشان کرد: من از همین تریبون استفاده کرده و به تمامی اهالی فرهنگ و هنر قول می دهم که در دهه فجر سال آینده، بزرگترین سالن همایش ها با چند سالن هزار نفری ساخته و آماده بهره برداری کنیم .

وی گفت: در حدود 50 سال گذشته سالن مناسب در تبریز برای استفاده هنرمندان احداث نشده است .

بر اساس این گزارش بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از بیست و پنجم آغاز تا بیست و نهم دی ماه جاری در برگزار شد و اجرای 17 گروه نمایشی با نمایش هایی شامل، ایلان سولطان، تفکرات یک سنگ شکست خورده، گرگ، رعنا، نوزاد، طیاره پاگنده، سرباز و آقاسرباز، سایه ها و بادها، تنها راه ممکن، آخرین نامه، نده آ، دختری بر آب خروشان حیدربابا، چول، ناریش بالا، کروکودیل، روبینسون کروزو از جمله برنامه های این جشنواره بود.


انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.