سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

آزادراه همدان کرمانشاه تا کشور عراق ادامه خواهد داشت

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی "کولانای" که قرار است سرمایه گذاری آزادراه کربلا(همدان-سنقر-کرمانشاه-خسروی) را برعهده داشته باشد گفت: این آزادراه مسیر خود را در کشور عراق به سمت کربلا ادامه می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دومنیکو بتی گفت: "کولانای" و "کالیرونا" دو شرکت معتبر اروپایی در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی مانند ساخت فرودگاه، پالایشگاه، بیمارستان و سد هستند‌ که در حال حاضر دو سال و نیم است که پیگیر انجام پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت کولانای مجوز ساخت فرودگاه کربلا را از دولت عراق دریافت کرده است، گفت: با گرفتن مجوز اجرای این پروژه ما به این فکر افتادیم که اجرای پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه می‌تواند یک مسیر ارتباطی مناسب بین کشور ایران و عراق برقرار کند.
 
بتی افزود: در سفرهای که به عراق و ایران داشتیم و با توجه به مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم اهمیت شهر کربلا و مرقد امام حسین (ع) برای مردم این دو کشور بسیار بالاست و همین علت با توجه به تعداد بسیار زائران که هر ساله به کربلا می روند ما را برای ساختن مسیر ارتباطی قانع کرد.

وی اظهار کرد: به همین علت ما تنها به احداث  آزادراه در مسیر همدان-سنقر-بیستون- کرمانشاه اکتفا نکرده و این آزادراه را تا مرز خسروی ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت"کولانای" افزود: همچنین مسیر این آزادراه را در کشور عراق از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه می‌دهیم و برای ما ساخت این مسیر افتخاری است زیرا ارتباط آسانتر دو کشور مسلمان ایران و عراق را فراهم می‌کنیم و دسترسی مسلمانان این دو کشور به شهر کربلا که بسیار حائز اهمیت است تسهیل می‌شود.

بتی اظهار کرد: در حال حاضر بعد از دو سال و نیم به فاز مذاکرات بر روی قرار داد نهایی پروژه رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه آزاد راه کربلا از سه فاز تشکیل شده، گفت: فاز اول این آزاد راه از مسیر همدان-سنقر-بیستون-کرمانشاه خواهد بود و در فاز دوم ادامه مسیر آزاده راه از کرمانشاه تا خسروی خواهد بود و بعد هم در فاز سوم آزادراه از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه داده خواهد شد.

بتی با بیان اینکه تنها هدف اجرای این پروژه ساخت یک آزادراه مدرن و ایمن نیست، گفت: تلاش ما این است ساخت این آزادراه توسعه را برای استانهای در برگیرنده آن به ارمغان بیاورد و مو جب اشتغالزایی در آنها شود.

مدیرعامل شرکت "کولانای" اظهار کرد: برای تحقق هدف اشتغالزایی، در این آزادراه علاوه بر ایجاد ایستگاه‌های پلیس و پمپ بنزین ساخت بیمارستان، هتل‌ها و مراکز خرید و نیز استراحتگاه ویژه مسافران و سیستم‌های امنیتی برای ترافیک آزادراه را هم خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: قطعا وجود این آزادراه با توجه به اهمیت آن افتخاری نه تنها برای منطقه غرب بلکه برای کشور ایران خواهد بود.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.