سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

راه‌اندازی استودیو خبر راهکار پلیس برای مقابله با شایعه‌پراکنی در فضای مجازی

پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد دارد عملیات‌های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به موقع به سمع و نظر مردم برساند تا از شایعه‌پراکنی در فضای مجازی جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کاظم مجتبایی اظهار کرد: همان طوری که دشمن در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار واهی و به هم زدن فضای اجتماعی می‌کند، پلیس هم به دنبال هم افزایی درون سازمانی و هماهنگی برای اطلاع‌رسانی به موقع به عموم مردم است تا اخبار درست از طریق پلیس اعلام شود و در این ارتباط هر گونه خبری از طریق شبکه‌های اجتماعی منبع واقعی و حقیقی ندارد.
 
وی افزود: توفیقات خوبی پلیس طی ماه‌های اخیر به دست آورده که از جمله می‌توان به دستگیری قاتل، ‌سارقان حرفه‌ای،‌ کشف تعداد زیادی از خودروهای مسروقه و استرداد آن به مالباختگان و دستگیری بیش از 20 سارق خودرو به همراه مالخران و همچنین کشف و منهدم کردن باندهای قاچاق مواد مخدر و دستگیری بیش از 300 نفر اراذل و اوباش و قاچاقچیان اشاره کرد.
 
فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد دارد که عملیات‌های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به موقع به سمع و نظر مردم برساند.
 
وی تاکید کرد: چنانچه این برنامه‌ها به طور مستمر از طریق صداوسیما پخش شود، در شبکه‌های اجتماعی، خبرهای غیرواقعی توفیقی نخواهند داشت.
 
مجتبایی بر ضرورت جریان‌شناسی توسط پلیس تاکید و تصریح کرد: شناخت جریان‌های فکری به پلیس کمک می‌کند تا با هوشیاری اقدامات فضای سایبر را رصد کرده و برای آن برنامه‌ریزی کند.
 
فرمانده انتظامی استان قم در پایان ضمن هشدار به کسانی که خریدهای اینترنتی می‌کنند خاطر نشان کرد: بعضاً سارقانی هستند که اجناس سرقتی خود را توسط سایت‌های تجاری در معرض فروش می‌گذارند که پلیس در این زمینه پیگیر است و تاکید می‌شود هموطنان هیچ خریدی را بدون سند و مشخص بودن نام صحیح مالک و یا آدرس و شرکت به ثبت رسیده انجام ندهند و از صحت و سقم کالای مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.
 
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.