سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف در یک کنفرانس خبری:

منتظر روند سیاسی در سوریه طی ماه جاری هستیم

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که منتظر روند سیاسی در سوریه، طی ماه جاری هستیم.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشاتودی، "سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که منتظر روند سیاسی در سوریه طی ماه جاری هستیم.

وی اضافه کرد مذاکرات ژنو درباره سوریه باید طی ماه جاری برگزار شود و مسکو و واشنگتن از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه حمایت می‌کنند.

لاوروف در ادامه سخنانش اظهار کرد که تنها با آغاز روند سیاسی در سوریه امکان صحبت کردن درباره توقف درگیری وجود خواهد داشت.

وی با تاکید بر این موضوع که مذاکرات سوریه طی ماه جاری آغاز خواهد شد گفت که این مذاکرات مدت زمان طولانی به درازا خواهد کشید.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این کنفرانس خبری با اشاره به این موضوع که هیچگونه صحبتی درباره تاخیر در مذاکرات سوریه وجود ندارد، گفت: تمامی گروه‌های مخالف سوریه باید درباره لیست مذاکره کنندگان خود توافق کنند.

لاوروف تاکید کرد که روسیه هیچگونه تغییری در موضع خود در قبال دو گروه تروریستی "جیش الاسلام" و "احرار الشام" نداشته است.

ایالات متحده و روسیه هر دو بخشی از گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هستند که هدف آن پشتیبانی از تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای مهیا کردن شرایط مذاکره بین دولت سوریه و گروه‌های معارض آن است.

ساعتی پیش بود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین،‌ اعلام کرد که مسکو و واشنگتن درباره اینکه چه جناح‌هایی در سوریه باید مخالف در نظر گرفته شده و چه‌کسانی تروریست قلمداد شوند، هنوز اختلاف‌نظر دارند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.