سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختراع مهندس اوکراینی امیدها را برای پایان دادن به کابو‌س‌های سقوط هواپیماها، زنده کرد+تصاویر

یک مهندس اوکراینی طرح جدیدی برای ساخت چترنجات هواپیماهای مسافربری ارائه اداه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، این اختراع شامل چتر نجاتی است که به طریقی برنامه ریزی شده هنگام بروز خطر برای هواپیما ، کابین استقرار مسافران را از هواپیما جدا کرده و به سلامت به زمین خواهد نشاند.
چتر نجات برای هواپیمایی مسافربری طوری بوسیله" تاتارنکو ولادیمیر نیکلایویچ،" مهندس اوکراینی، طراحی شده که کابین این هواپیما به هنگام حوادث، از بال و موتور آن جدا‌شده و می‌تواند در هر زمان از جمله مواقع اضطراری در حین پرواز، به بیرون پرتاب شود.

کابین جدا شدنی می‌تواند جان صدها نفر را در صورت بروز حوادث هوایی حین پرواز نجات دهد. نیکلایویچ از سه سال گذشته مشغول کار بر روی این پروژه بوده و به‌تازگی، طرح اختراع خود را منتشر کرده اشت.

این کابین که به چترهایی محکم و مهندسی شده مجهز خواهد شد می‌تواند در هر زمان از جمله هنگام برخاست، حین پرواز یا فرود از هواپیما جدا شده و این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران با خیال راحت در آب یا بر روی زمین فرود بیایند. این کار بوسیله چترهای نجات متصل به کابین که به طور خودکار و با جدا شدن کپسول پایینی از هواپیما باز می‌شوند، صورت می‌گیرد.

تاتارنکو در خصوص طرح خود به رسانه ها گفته است: در طراحی این فناوری از الیاف کولار و ترکیبات کربن برای بدنه، بال‌ها، فلپ‌ها، باد شکن‌ها، شهپرها و دم استفاده خواهد شد که این امر تا حدی می‌تواند سنگینی وزن چترهای نجات را جبران کند.

این طرح شامل یک کپسول بزرگ ذخیره‌سازی است که چمدان مسافران را در زیر کابین جای می‌دهد، بنابراین اگر این قسمت در حین سانحه هوایی از هواپیما جدا شود، هیچ چمدانی گم نخواهد شد. مخترع این طرح معتقد است زمانی نزدیک به چهار سال برای آزمایش های متعدد عملی نیاز است که به نوبه خود هزینه بالایی در بر دارد.

همچنین پیش بینی قیمت یک میلیون دلاری برای ساخت هر کپسول، نیاز به کاهش تعداد صندلی در هواپیماها و احتمال افزایش مصرف سوخت هواپیماهای مجهز به این نوع کپسول ازجمله موانع اجرای طرح مخترع اوکراینی به شمار می آید.














انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۵
این طرح 15 سال پیش توسط سید مهدی شریف زاده» عضو انجمن مخترعین کشور در ایران به ثبت رسیده