سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بافت 8 درصد فرش کشور در کرمان

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: از تولید سالانه ۳ میلیون متر مربع فرش در کل کشور ۲۴۲ هزار مترمربع آن در کرمان بافته می شود و در واقع نزدیک به ۸ درصد از فرش کل کشور متعلق به این استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مصطفی زریسفی فرش را یکی از باارزش ترین و زیباترین هنرهای تولیدی دانست و افزود: فرش ها می توانند نشانه ای از فرهنگ و تمدن یک ملت باشند و قالی بافی یک کار صرفا اقتصادی نیست.

وی افزود: به لحاظ عملکرد و مدیریت استان کرمان در زمینه فرش تاکنون دو المپیاد از نه المپیاد کشوری به میزبانی این استان برگزار شده و فرش این استان در کشور حرف زیادی برای گفتن دارد.

زریسفی با بیان اینکه سال گذشته از استان کرمان سه مقام در المپیاد کشوری کسب شده است تصریح کرد: این استان از لحاظ مدیریتی و عملکرد مورد توجه مرکز ملی فرش است.

وی ارزش اقتصادی فرش را بالا دانست و بیان داشت: رفسنجان برای سومین بار میزبان مرحله استانی این المپیاد است و المپیاد کشوری امسال نیر در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: فرش های ایرانی هنوز هم در موزه های معتبر دنیا زینت بخش انها هستند.

وی افزود: این صنعت اشتغال بالایی دارد و در استان سالانه ۷۰ هزار نفر در این بخش مشغول بکار می شوند.

زریسفی یادآور شد:رفسنجان مهد تولید فرش آنتیک و ناب است و نمونه این سخن ریزبافت‌ترین فرش جهان که توسط یک بافنده رفسنجانی تولید شده است و یک و نیم میلیارد تومان فروخته شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بافت ، فرش ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.