سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

مصالحه 84 درصدی پرونده‌ها در واحد های مشاوره كلانتری های زنجان

فرمانده انتظامی زنجان با اشاره به اينكه خدمات مشاوره ای موجب توانمندی در حوزه اجتماعی خواهد شد ، ازمصالحه 84 درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره و مددكاری كلانتری های خبر داد

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از زنجان؛ سرهنگ ایرج خانی پور گفت: مشاوره و راهنمایی یك راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت پایدار در جامعه دارد.

وی افزود: واحد های مددكار و مشاوره كلانتری ها با ارائه انواع مشاوره های خانواده ، روان شناختی ، روان سنجی ، ازدواج و . توانسته اند ، گامی موثر در پیشگیری از بروز جرم بردارند و از آنجایی که منشأ بسیاری از جرائم کانون خانواده می باشد با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی توانسته است در جهت آشنایی خانواده ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم های بزرگی بردارد.

خانی پور تاكید كرد: منشأ بسیاری از جرائم کانون خانواده می باشد كه مشاوران و مددكاران اجتماعی كلانتری ها با برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و والدین و ارائه خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی توانسته اند در جهت آشنایی خانواده ها با روحیات دوران بلوغ و نوجوانی و نحوه صحیح برخورد با نوجوان و حتی کودکان قدم های بزرگی بردارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: پلیس با برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیرانه برای نوجوانان در مدارس و با ارائه هشدارهای انتظامی توانسته است اقدامات پیشگیرانه وسیعی در این زمینه نیز به انجام برساند و بر ارتقاء سلامت و شناخت آسیب های اجتماعی و ارائه مشاوره روانی و اجتماعی افراد جامعه مؤثر باشد.

این مقام انتظامی تصریح كرد: خانواده به عنوان مهمترین و اولین بستر تربیتی کودکان و نوجوانان نقش موثری در پیشگیری از بحران های اجتماعی دارد و با اطلاع رسانی و آگاه سازی والدین به راحتی می توان پیوندهای درون خانواده ای را مستحکم کرد.

وی افزود: پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی ، خانوادگی و اجتماعی كمك شایانی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه دارد و مشاوره و آموزش همگانی از اولویت های پلیس در زنجان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینكه 84 درصد پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره و مددكاری كلانتری های در 9 ماهه سال جاری به مصالحه انجامیده است ، خاطرنشان كرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد مشاوره انتظامی، ازخدمات مشاوره‌ای رایگان برخوردار شوند.

خانی پور تصریح كرد: واحد مشاوره و مددكاری كلانتری ها با استفاده از كارشناسان مجرب در طول هفته به‌ جز ایام تعطیل، ازساعت 7 صبح الی 14 و به‌ صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان می باشند.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: مصالحه ، پرونده ، مشاوره ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.