سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

نیاز به واقفان اینبار در ساخت مدارس

عمل کنندگان به سنت حسنه وقف در ساخت مدارس عشایری حضور پیدا کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رئیس آموزش و پرورش عشایر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروز کمتر در شهر و يا روستايي وجود دارد که در آن وقف و موقوفات نباشد گفت: با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین با انجام کارهای تحقیقاتی برای شناسایی مناطق عشایری محروم نیز واقفان را می‌توان به سمت مدرسه سازی هدایت کرد .

آزاد رئیسی افزود : با توجه به محدودیت‌های مالی دولت و تنگناهای موجود و همچنین کمبود فضاهای آموزشی ضرورت دارد واقفان در ساخت مدارس عشایری نیز وارد شوند .

وی ادامه داد: تاکنون خیران در مناطق عشایری بیش از30 کلاس درس احداث و مورد بهره‌برداری دانش آموزان عشایری قرار داده‌اند در این راستا واقفان نیز می‌توانند کمک شایانی همانند خیران داشته باشند .

وی تصریح کرد: لزوم جهت‌دهی افکار واقفان به سمت فرهنگ مدرسه‌سازی در مناطق عشایری ایجاب می‌کند که در گسترش فعالیت و انفاق تلاش جدی ایجاد گردد و با عمل به این سنت حسنه بسیاری از مشکلات فعلی عشایر رفع شود.

وی تاکید کرد: به منظور تشویق واقفان به امر مدرسه‌سازی در مناطق عشایری باید تبلیغات رسانه‌ای بویژه در صدا و سیما در خصوص هدایت واقفین به امر مدرسه‌سازی صورت گیرد و با شناسایی واقفان و تشکیل جلسه به منظور توجیه آنان و برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، تهیه عکس و قرار دادن در معرض دید، می‌توان واقفان را به امر مدرسه‌سازی با توجه به نیاز منطقه تشویق کرد .

وی خاطر نشان کرد: وقف قراردادن قسمتی از سرمایه، دارایی و املاک جهت استفاده عموم به طوری که باعث حل مشکلات اجتماعی، رفع محرومیت‌ها و تامین نیازهای عموم گردد، است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وقف ، واقف ، اسلام ، ساخت ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.