سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن 19 هزار غیرنظامی طی 2 سال اخیر در عراق

سازمان ملل متحد ضمن محکومیت تاثیرات خطرناک و بزرگ درگیری‌ها در عراق بر غیرنظامیان، اعلام کرد طی 2 سال گذشته حدود ۱۹ هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد، امروز در گزارشی تاثیرات خطرناک و بزرگ درگیری‌ها در عراق بر غیرنظامیان را محکوم کرد.

در گزارش سازمان ملل آمده است از اول ژانویه 2014 تا اکتبر 2015، 18 هزار و 802 غیرنظامی در عراق کشته و 36 هزار و 245 تن دیگر مجروح شده‌اند. همچنین در این بازه زمانی، 3 میلیون و 200 هزار نفر از جمله بیش از یک میلیون کودک آواره شده‌اند.

سازمان ملل در عین حال تأکید کرد که ارقام واقعی ممکن است بسیار بیشتر از آمار ارائه شده در این گزارش باشد.

در گزارش هیئت سازمان ملل متحد برای کمک به عراق (یونام) و کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان آمده است درد و رنج غیرنظامیان در عراق بسیار گسترده و وحشتناک است. در حالی‌که گروه تروریستی داعش به ارتکاب اقدامات خشونت‌آمیز و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه به صورت سیستماتیک و در ابعاد گسترده ادامه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید این اقدامات ممکن است در بعضی موارد در ذیل جنایت جنگی، جنایات علیه بشریت و حتی نسل‌کشی گنجانده شود.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که احتمالا 3 هزار و 500 نفر که اکثر آنها زنان و کودکان از طایفه ایزدی‌ها هستند، به عنوان برده در اسارت گروه تروریستی داعش به سر می‌برند.

داعش در تابستان 2014 با حمله به عراق، بخش اعظمی از غرب و شمال این کشور را به اشغال خود درآورده است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.