سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رتبه های نخست محصولات کشاورزی کشور در دست جنوب کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: رتبه های نخست محصولات کشاورزی کشور در دست استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:جنوب کرمان در تولید سیب‎زمینی و پیاز خارج از فصل، خرما، هندوانه، خیار، حنا، وسمه و محصولات گلخانه‎ای و پرورش شتر رتبه اول، گوجه‎فرنگی دوم، کنجد و مرکبات سوم، ذرت چهارم و در تولید گردو رتبه پنجم کشور را دارد.

سید یعقوب موسوی در سومین گردهمایی فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی سراسر کشور در جیرفت افزود: کشاورزان جنوب کرمان سالانه برای هر ایرانی ۵۱ کیلوگرم محصولات مختلف باغی، زراعی و دامی تولید می‎کنند، به نحوی که ۴ درصد از تولیدات کل کشور به این منطقه اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود بانک اطلاعاتی در سطح ستاد معاونت بهبود تولیدات گیاهی ایجاد شود تا هر منطقه با توجه به تولیدات استان‎های دیگر نسبت به تنظیم بازار محصولات خود اقدام کند و کشاورزان دچار زیان نشوند.

موسوی تصریح کرد: سهم بخش کشاورزی در این منطقه بیش از ۷۰ درصد است اما اعتبارات و سرمایه‎گذاری‎ها با توجه به حجم گسترده این بخش در جنوب کرمان قابل توجه و در خور جایگاه آن نیست.

یادآور می شود: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ۷ شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.