سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سازمان محیط زیست بودجه کافی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید بودجه ای برای فعالیت های محیط زیست برای جلوگیری از آلودگی بیشتر آب، خاک و هوا اختصاص یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در آئین بهره برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری در اصفهان اظهار کرد: باید بودجه ای برای فعالیت های محیط زیست برای جلوگیری از آلودگی بیشتر آب، خاک و هوا اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان حفاظت از محیط زیست بودجه و امکانات کافی در اختیار ندارد، تصریح کرد: بهترین راه کاهش آلودگی هوا، کاشت درختان با برگ های پهن است و به شهردار اصفهان نیز پیشنهاد می شود که اسفند امسال با جنگل بانی، محیط زیست و منابع طبیعی، برنامه ریزی برای کاشت درخت در اطراف اصفهان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است امسال نسبت به سال های قبل دو برابر درخت در اصفهان کاشته شود، بیان کرد: درختکاری باید توسط محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از محدوده باغ  رضوان و سجزی صورت بگیرد تا هم تفریحگاهی برای مردم ایجاد شود و هم از آلودگی هوا و ورود گرد و غبار به شهر اصفهان پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه باید فضای سبز موجود در شهر اصفهان حفظ شود و افزون بر آن درخت نیز کاشته شود، خاطرنشان کرد: لازم است خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و دودزا که سبب آلودگی هوای شهر اصفهان می شوند، از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید اتوبوس های قدیمی و فرسوده نیز تعمیر و تعویض شوند، افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوای اصفهان بسیار مؤثر است به همین دلیل باید این ناوگان افزون بر تلاش برای کاهش آلودگی هوا و توجه به تمیزی شهر، خود اتوبوس ها نیز تمیز باشند و به موقع تعمیر و تجهیز شوند.

وی ابراز کرد: جابجایی روزانه حدود یک میلیون نفر از شهروندان در سطح شهر اقدام موثری در راستای کاهش آلودگی هوا محسوب می شود.

همچنین برای کاهش آلودگی هوا باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و کاشت درخت در بین همه ایجاد شود.




انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.