به گزارش
دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل در نظر دارد برای اتومبیلهای بدون سرنشین خود در ابتدا کسبوکارهایی نظیر اوبر و در مرحلهی بعد مصرفکنندگان عادی را نشانه رود. شایعات از همکاری غول خودروسازی فورد با گوگل حکایت میکنند با این حال این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. به نظر میرسد گوگل به دنبال گزینههای مختلف در جهت همکاری میگردد.
هفتهی گذشته مدیر ارشد بخش اتومبیل گوگل هدف بخش تحت مدیریت خود در سال ۲۰۱۶ را همکاری با شرکتهای خودروسازی جهت تولید اتومبیلهای بدون سرنشین عنوان کرد. بنابراین به نظر میرسد یکی از راهبردهای گوگل استفاده از نرمافزارهای خود در بقیهی اتومبیلها برای فرار از مسئولیت تولید اتومبیل است. بنابراین این غول اینترنتی میتواند تمرکز خود را در زمینهی نرمافزار و توسعهی بهینهتر آن جلب کند و کار تولید اتومیبل را به دست شرکتهای مجرب در این حوزه بسپارد.
البته کار برای گوگل خیلی هم آسان نیست؛ چرا که شرکتهای خودروسازی نیز همگام با گوگل به توسعهی بخش نرمافزاری و تولید اتومبیلهای بدون سرنشین اقدام کردهاند. به عنوان مثال خبرهای زیادی از اتومبیل بدون سرنشین فورد به گوش میرسد و این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۱۶ از اولین نمونهی محصول خود در فضای شهری رونمایی کند.
همچنین فورد در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت از نمونهی خودروهای هوشمند خود در جادههای برفی رونمایی کرد که بسیار پیشرفتهتر از نمونههای تولیدی گوگل به نظر میرسد. در این میان نباید از شرکت تسلا نیز غافل شد که در محصولات سری اس خود قابلیتهای مختلفی از یک اتومبیل هوشمند را به کار برده است.
اگرچه در حال حاضر اتومبیلهای بدون سرنشین آزمایشی خود را به سر میبرند، ولی به طور حتم بخش مهمی از آیندهی صنعت خودروسازی را تشکیل میدهند. به خصوص زمانی که بتوان از این محصولات به صورت اشتراکی استفاده کرد، بنابراین نیازی به خرید یک خودروی جدید احساس نخواهد شد. در کنار این تحرکات در صنعت، لازم است نهادهای قانونگذاری برای چنین آیندهای برنامهریزی صحیح و البته سریع داشته باشند.
منبع: زومیت
انتهای پیام/