سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صدور کارت خرید اعتباری برای شهروندان خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از صدور کاراکارت، کارت خرید اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان برای اقشار مختلف مردم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود احمدی گفت: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری کند،این کارت در مرحله اول در تعاونی های سراسر کشور، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان به عنوان شبکه پذیرنده این کارت معرفی شده اند.

وی افزود: با توجه به گستره این طرح، برای فروشگاه های پذیرنده کارت مزیت هایی ایجاد شده که با افزایش تعداد مشتریان می توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب تر تامین و به مردم عرضه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می تواند نوسانات خرید خود را کاهش داده و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

وی با اشاره به جامعه هدف این طرح افزود: تمام اقشاری که بتوان از درآمدهای ماهانه آنان با روش های بسیار ساده اقساط ماهانه کسر کرد، به تدریج مشمول این طرح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار این کارت چهار برابر حقوق ماهیانه افراد است ،تصریح کرد: در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و در مراحل بعدی بازنشستگان کشوری و سایر وزارتخانه ها و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود که در این راستا تلاش می شود این کارت برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه به تامین اجتماعی می پردازند و اقشار زیرپوشش نهادهای حمایتی نیز صادر شود.

احمدی گفت: مشمولین این طرح می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 1000422 یا از طریق سامانه رفاه به آدرس http://www.samanehrefah.ir برای دریافت کارت خرید اعتباری ثبت نام کنند.

وی افزود: انتظار می رود حداکثر پس از 15 روز کارت مزبور برای هر فرد صادر و زمان مراجعه و شعبه بانکی تحویل دهنده کارت از طریق پیامک به شماره تلفن همراه متقاضی اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام//گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.