سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ربع قرن غفلت از مناطق عشایری خوزستان

مدیر اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان ؛در 26 سال از مستقل‌شدن آموزش‌وپرورش عشایر از آموزش‌وپرورش استان، از اعتباراتی که در شهرستان‌ها به تصویب می‌رسید، هیچ اعتباری به مدارس عشایر اختصاص پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری گفت: درواقع به مدت ربع قرن از مناطق عشایری که باید هم‌زمان با مناطق شهری پیشرفت کند، غفلت شده است و اکنون درصدد جبران این کاستی‌ها هستیم.

قنبری تصریح کرد:با مطالعات انجام‌شده، می‌توان گفت که یک گسست عمیق بین تفکر و سیاست مسئولان عالی در حوزه تصمیم‌گیری و وضعیت دانش‌آموزان عشایر وجود دارد.

قنبری افزود: مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان در اهواز، به آموزش‌و‌پرورش عشایر استان اختصاص داده شد اما نیاز به بازسازی و تغییر کاربردی  و تامین اعتبارات دارد که قرارگاه سازندگی غرب کوثر یک میلیارد تومان جهت تجهیز و تعمیر مرکز مجتمع آموزشی شبانه‌روزی آموزش عشایر در اهواز اختصاص داد.

وی اظهار کرد: همچنین قرار است قرارگاه سازندگی غرب کوثر 20 واحد آموزشی 2 کلاسه در مناطق صعب‌العبور عشایری استان احداث کند تا بتوان مهاجرت فرزندان عشایر برای تحصیل و دیگر دشواری‌های تحصیل آن‌ها را کاهش داد.

 مدیر اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان بیان داشت: همچنین مقرر شده  که صد میلیون تومان برای تأمین پوشاک و البسه دانش‌آموزان محروم عشایری و 300 بسته فرهنگی شامل لوازم‌التحریر جهت تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان از سوی سپاه تأمین شود.

انتهاي پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.