سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اجرای طرح «جی تی پی پی» در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: طرح«جی تی پی پی»پتروشیمی یکی از کلیدی ترین طرح های مصوب با تکمیل این واحد پتروشیمی، برای سه هزار نفر ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد، محمد رضا موفق با بیان اینکه کلنگ اجرایی این طرح همزمان با نوزدهمین سفر استانی رییس جمهوری زده شده، اظهار کرد: این طرح جزو زنجیره های تولید محصولات بعدی پتروشیمی خراسان شمالی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: برای اجرای این پروژه بزرگ پتروشیمی در خراسان شمالی، یک میلیارد دلار سرمایه ارزی و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی نیاز است.

موفق تصریح کرد: در حال حاضر بانک هایی همچون ملی، رفاه کارگران و توسعه صادرات برای مشارکت مالی در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: باصندوق توسعه ملی نیز مکاتباتی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت های تسهیلاتی این صندوق استفاده کنیم.

موفق خاطرنشان کرد: به موازات این اقدامات نیز مذاکرات لازم با تامین کننده دانش فنی و فاینانسر خارجی (شرکت تومن ژاپن) و شرکت دیگری از کشور دانمارک انجام شده است.

وی ادامه داد: تامین آب این پروژه از طریق پساب فاضلاب بجنورد صورت می گیرد که در صورت نیاز به مجوزهای وزارت نیرو، این آمادگی برای استان وجود دارد.

موفق تصریح کرد: مجوزهای مرتبط با خوراک و سوخت اخذ شده و با توجه به تغییرات فنی هم در حال حاضر از سوی مشاور در حال اصلاح است.

وی اظهار داشت: قراردادهای مطالعات زلزله خیزی منطقه منعقد شده و به زودی هم مشاور، نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای احداث «جی تی پی پی» به نیروگاه 150 مگابایت نیاز است، خاطرنشان کرد: موافقت اولیه اخذ شده و مراحل اداری آن در حال انجام است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: مطالعات زیست محیطی این طرح در حال انجام است و به سازمان محیط زیست نیز ارسال شده و منتظر اظهار نظر نهایی سازمان محییط زیست کشور هستیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.