سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

تولید سالانه بیش از 2میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تولید سالانه بیش از دو میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی دراین استا ن خبر داد.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،کریم ذوالفقاری در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با اعلام این خبر افزود: 113 هزار بهره بردار در قالب 163 هزار واحد بهره برداری در یک میلیون و 240 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مشغول به کار هستند.

وی گفت:یک میلیون و 627 هزار تن از این میزان مربوط به محصولات زراعی، 246 هزار تن باغی و 219 هزار تن دام و طیور بوده است.

ذوالفقاری بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و طرح های تدوین شده انتظار داریم تا پایان سال 96 شاهد رشد 600 هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تولید ناخالص داخلی 32 هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می توانیم دغدغه اشتغال بخش بزرگی از جوانان کردستانی را رفع کنیم.

وی همچنین به نگاه ویژه دولت یازدهم به توسعه سیستم نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون کردستان با تبدیل 38 درصد از اراضی آبی خود به سیستم های نوین آبیاری رتبه برتر این حوزه را در کشور دارد و برای پرداخت تسهیلات این حوزه هیچ محدودیتی نداریم.

ذوالفقاری به تصویب 250 میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به مبحث آبی کردن مزارع استان و اجرای طرح های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال این اعتبارات اختصاص یافته و مابقی نیز در سال 95 اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.