سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی:

احتیاج به لایحه "دو دوازدهمی" داریم/ زمانبندی برای بررسی بودجه و برنامه ششم در مجلس تغییر نمی‌کند

رئیس مجلس گفت: به دلیل ضیق وقت برای بررسی لایحه بودجه، نیاز به بودجه دو دوازدهمی داریم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی امروز (سه شنبه 29 دیماه( خطاب به نمایندگان اظهار کرد: قانون لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه که تقدیم مجلس شده، اکنون تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، اما به دلیل بحث‌های مهمی که در این زمینه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، لازم است نکاتی را همگان بدانند.

وی تصریح کرد: نمایندگان از زمان تکثیر این دو لایحه برحسب آنچه برنامه و یا بودجه باشد براساس زمانبندی موجود در آئین‌نامه فرصت دارند که ظرف مدت 5 یا 10 روز پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه کنند.

لاریجانی بیان داشت: کمیسیون‌های تخصصی نیز از زمانی که لایحه برنامه و بودجه به آنها ابلاغ می‌شود، تا 15 بهمن فرصت بررسی پیشنهادات را دارند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون‌های تلفیق هم بعد از ارائه کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات نمایندگان را بررسی می‌کنند، گفت: امیدواریم کمیسیون تلفیق لایحه برنامه و بودجه را تا پایان سال به صحن علنی مجلس ارائه کند.

لاریجانی همچنین خطاب به رسانه‌ها نیز تاکید کرد: آنچه که ما بیان کردیم، براساس آئین‌نامه نمایندگان به زمانی برای مطالعه لایحه برنامه و بودجه و همچنین ارائه پیشنهادات دارند که این قابل حذف شدن نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: حال که لایحه دولت دیر به مجلس ارائه شده، ما نمی‌توانیم آئین‌نامه داخلی مجلس را رعایت نکنیم و کمیسیون‌های تخصصی نیز برای بررسی بودجه و برنامه زمانبندی مشخصی دارند که آن هم قابل حذف نیست.

رئیس مجلس اذعان کرد: کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه می‌تواند بررسی‌های کمیسیون‌های تخصصی را مورد بررسی قرار دهد و یا حتی می‌تواند کمیسیون تلفیق بحث‌های خود را سریعتر به اتمام برساند، اما حدود 2 یا 3 هفته برحسب لایحه برنامه و بودجه فرصت دارند تا گزارش خود را به صحن علنی ارائه کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امسال ما دچار ضیق وقت شدیم و نیاز به بودجه دو دوازدهمی داریم، گفت: ما دوست داریم کمیسیون‌های تخصصی که از هم‌اکنون کار خود را آغاز کرده‌اند تا پایان سال لایحه بودجه را به صحن علنی ارائه کرده تا بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.