سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

نفس قوهای آوازه خوان به شماره افتاد

شمار قوهای آوازه خوان مهاجر به تالاب های محمودآباد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست محمودآباد گفت: از پاییز امسال تاکنون بیش از 3 هزار بال قوی مهاجر به‌ منظور زمستان گذرانی در ۳۰ الی ۴۰ هکتار از شالیزارهای سرخرود اسکان‌ یافته و با توجه به اینکه جمعیت قوها در سال‌های گذشته به بیش از ۱۰ هزار بال رسیده بود و در صورت ادامه کاهش دما احتمال افزایش جمعیت در طی روزهای آینده بعید به نظر نمی ‌رسد.

یاسر سالار افزود: علاوه بر قوهای آوازخوان سایر پرندگان و برخی از گونه‌ های ارزشمند مانند آن قوت و تنجه، فلامینگو و درنای سیبری زیستگاه‌های طبیعی خود را ترک کرده و به‌ منظور زمستان گذرانی در شالیزارها و تالاب‌های سرخرود و فریدون‌کنار بسر می ‌برند و از اواسط اسفند عازم مناطق شمالی ‌تر و زیستگاه‌ های زاد آوری خود می ‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان محمودآباد یادآور شد: تاکنون 5 بال قوی مصدوم برای تیمار تحویل محیط ‌بانان این اداره شد تا پس از مداوا در طبیعت رها سازی شوند.

سالار، از صدورپروانه انتفاعی شکار به ‌منظور ساماندهی شکارچیان و جلوگیری از صید غیرمجاز برای اولین بار در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: تا به امروز ۵۸ پروانه آبزی و ۱۲۰ پروانه خشک زی صادر شده است.

وی از کشف و ضبط هفت قبضه اسلحه شکاری در شهرستان محمودآباد خبر داد و تصریح کرد: این اسلحه توسط محیط ‌بانان این اداره ضبط شد وشکارچیان متخلف دستگیر و برای سپری کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، قو ، آوازه ، شماره ، نفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.